Gå til innhold

deprimert


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvet jeg er heldig som er gravid. men klare ikke holde humøret oppe .

,er så deprimert om dagen! har sliti med masse kvalme og spy i begynnelsen og etterhvet med hjerbank, høypuls og utmattelse og behov for søvn . og ikke minst med hormonene ! Er nå 16 uker .

kan ikke jobbe pga yrket mitt er alt for fysisk krevede i forholde til formen min om dagen . Jeg er mye hjemme da ..alene..! de fleste er jo på jobb og skole. prøvde å komme meg ut i dag .

Var i en buikk da jeg fikk høypuls og følte meg utmattet, jeg endte med å henge over skranken med prkkete syn og nær ved å svime av. ! jeg fikk hjelp til å sette meg og ett glass vann.

jeg orker liksom ikke gjøre noe ...vil være sosial men ikke alltid lett å være med på ting når formen er sånn.

og tida går ikke akkurat fort når man har det sånn heller =( gleder meg masse til å bli mamma . noe jeg har drømt om lenge . men virker som en evighet til ! er redd for å ikke komme ut av deprisjonen nårjeg får ungen .jeg vil jo være en positvi og glad mamma for barnet mitt! det er vanskelig om dagen =( fler som sliter med deprisjon ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, du har det ikke lett om dagen.

Jeg har det ikke på den måten nå, men i mitt første svangerskap var jeg så dårlig at jeg til slutt ble skikkelig deprimert.

 

Jeg gledet meg overhodet ikke til å bli mamma og var nok til tider litt sinna på den lille i magen som gjorde meg så dårlig.

 

Det jeg kan trøste deg med er at da formen tok seg opp, så snudde også humøret. De siste månedene av svangerskapet var helt nydelige.

Plutselig gledet jeg meg til å bli mamma og de vanskelige månedene var plutselig et fjernt minne.

 

Men selv om formen tar seg opp så husk å ta godt vare på deg selv og ikke slit deg ut fordi du endelig kan en masse. En trenger de kreftene en kan "spare opp" til den lille kommer.

 

Jeg krysser fingrene for at den vonde tiden snart er over.

Sender deg masse gode tanker :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Jeg jobber selv i helsevesnet og møter mange mødre som beskriver mange av de samme følelsene som deg. jeg vilanbefale deg å ta kontakt med fastlegen eller jordmor som du skal gå til utover i svangerskapet. kan være godt å ha noen å snakke med om dette og ikke minst redselen for at dette skal fortsette etter fødtselen også.

 

en stor klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar begge 2. Det hjalp =)

ja håper at det skal endre seg ,og formen blir bedre! sånn at jeg kan nyte graviditeten. skl til jordmor i sept så får høre litt da.!

Prøver jo og ikke være deprimert for har hørt at dette kan påvirke fostret. ?? men er ikke så lett akkurat nå desverre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du, ta kontakt med helsestajonen med en gang. Du trenger ikke vente helt til september. Jeg fikk en liten smell etter fødselen med min forrige. Det begynte egentlig litt før, men kjente det ikke før fødselen var over. Da snakka jeg med helsesøstra jeg gikk til. Jeg var der en gang i uka den første tiden og så gradvis sjeldnere. Hun sa at det var denne type problemer hun var der for, og som virkelig gav mening til jobben som helsesøster. Joda, det er koslig å dille med de små babyene, men å få kunne utgjøre en forskjell i mors liv var veldig viktig for henne iallefall. Hvis du ikke får snakke med helsesøster, så skal jordmor være der for deg også nå. Jeg mener det høres ut som du trenger ekstra oppfølging, så du skal ikke tenke på at "standarden" ikke tilsier kontroll før september.. Hvis du trenger hjelp og støtte nå, så mener jeg at de er forpliktet til å gi deg det.

 

Håper du kommer over denne bøygen og får glede deg mer istedet!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skader ikke barnet ved å være nedstemt nå, men i tiden etterpå er det viktig at du er obs på evt. depresjonsymptomer. Hør på de over og ta kontakt i morgen-du trenger jobbe med dette nå så vil du stå så mye bedre rustet når den lille kommer!

Det å være nedstemt er en symptomer på at noe ikke er som det skal på lik linje med magesmerter ol. Ingen ville ventet med å få hjelp til slikt og det skal ikke du heller!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...