*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg er i begynnelsen av uke 33, var på UL i dag, der regnet legen ut at babyen er over 3 kilo allerede! Ifølge statistikkene skal den bare være rundt 1700 gram?? Da blir den vel rundt 5 kilo til termin! Gikk 12 dager over med forrige,han var 4,7 da han ble født.. Noen som har erfaring med dette?
Seriøst Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Jeg var på ultralyd når jeg var 31+1, og da målte legen babyen til å være 1,9kg. Dette var helt på gjennomsnittet sa han, det var 0 % avvik. Så jeg tror ikke de skal være 1,7kg når du er 33 uker på vei. Hvor mange prosent større enn gjennomsnittet var babyen da? Viss du er bekymret så hadde jeg tatt det opp med legen, og krevd flere vekstkontroller. Jeg har selv født en gutt på nesten 4.8, og det er ikke sjans for at jeg skal gjøre det en gang til. De kan sette deg i gang ved termin eller litt før om babyen er så stor!
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2010 Takk for svaret:) Ja jeg skal ta det opp med jordmor ved neste kontroll,i uke 36. Vår første var 4,7 kilo og jeg sier det samme som deg, jeg vil ikke det en gang til! Jeg skal på ny UL om 3 uker,da skal di se på størrelsen igjen. Ja jeg håper di går med på å sette igang hvis den er veldig stor opp mot termin,men di er litt motvillig til det virker det som. Hvis jeg er heldig så starter det av seg selv litt før tiden. Med første gikk jeg 12 dager over, jeg mener det ikke er behov for det når barnet er så stort!
Seriøst Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Syns det er merkelig om ikke de kan være litt mer imøtekommende når det gjelder å sette det i gang. Spesielt om barnet er såpass stort. Jeg revnet fra a til å når jeg presset ut min store gutt, og det er derfor jeg får tettere oppfølging denne gangen. Det blir diskutert både keisersnitt og igangsetting for min del. Siden babyen, vertfall foreløpig, ikke er noe spesielt stort så kan det se ut til at det blir vanlig fødsel på meg, men ikke pokker om jeg går to uker over termin! Håper det ordner seg for deg, bare stå på ditt!!
*Termin30.09*FØDEKLAR*:D Skrevet 11. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2010 Kjempebra at barnet ditt foreløpig ikke er like stort denne gangen.. Skjønner godt at du ble skremt sist. Det tar lang tid før det frister til gjentakelse etter noe slikt... Godt at de tar deg seriøst da,å følger deg godt opp! Ja vi må bare stå på kravene:) Masse lykke til!!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Jeg var på UL i uke 36 og babyen ble da målt til å være 3440 g da. Ble født dagen etter termindato og var 4600 g da han ble født
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Ta det biiiittelitt med en klype salt også. Det er leger som bommer med opptil en kg på vektestimering. Men å slippe å gå på overtid, ville jeg faktisk presset på uansett. Siden det faktisk er en risiko ved det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå