Gå til innhold

Kan noen lavkarbere hjelpe meg? Ang. substitutter for mat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir opp alt som heter pasta. Rett og slett fordi det ikke er ordentlig mettende, og jeg blir skrubbsulten etter veldig kort tid etterpå!

Mannen har det på samme måten, sulten med en gang omtrent, og blir ikke skikkelig mett. Det er mer sånn "har fått nok av og har ikke list på mer" mettet, hvis dere skjønner?

Uansett: Sønnen vår er veldig glad i spaghetti og makaroni osv, og jeg vet han ville vært veldig skuffet om han ikke hadde fått det til middag noen gang igjen, så jeg lurte på om noen av dere har noen gode forslag til substitutter som kanskje ikke skiller seg så veldig ut når det kommer til utseende for eksempel?

sikkert dumt spørsmål, men er lov å prøve :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Squash"pasta" synes jeg er veldig godt. Jeg skreller en squash med potetskreller, og så fortsetter jeg bare å skrelle lange strimler av den, helt til jeg kommer til kjernen. Så freser jeg strimlene i litt smør i 1 minutt, har på litt salt og serverer det med saus til.

Ellers så går det vel an å koke en kjele pasta til sønnen deres, mens dere spiser squashpasta eller blomkålris?

Skrevet

fullkorn pasta, tar tid å venne seg til, men man blir mett av det

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Hadde fullkornspasta i dag, men merker det samme nå også. Ikke like ekstremt som tidligere, men det merkes. Det er det samme som skjer bare LITT senere.

Tror jeg skal prøve ut squash altså! Hørtes smart ut, særlig hvis det er mettende mat :-)

Tusen takk !

Skrevet

Om dere blir så fort sultne så bør dere prøve mer fett...

Skrevet

Han kan vel få pasta selv om dere ikke spiser det? Forøvrig er grønnsaker mye mer mettende enn pasta.

Skrevet

Mer fett passer dårlig med kaloritelling og mest mulig proteiner gitt :-)

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt et fullgodt alternativ så er det jo greit om alle får det samme da. Synes egentlig det er litt tullete å lage forskjellige middager.

Og ja, jeg vet at grønnsaker er mettende, men av og til så må en kunne unne seg litt "kosemat" også.

Skrevet

Sikkert mye godt inne på de linkene der, men vi skal ikke skifte helt over til lavkarbo, det var ikke det som var tanken :-) Men tanken din var god da!

Vil bare ha noe annet enn den typsiske spaghettien eller makaronien om gutten får lyst på noe sånn (ja av og til så får han lov til å bestemme middagen), og da er det jo litt greit om hele familien blir mette.

Tenkte at dere som bruker substitutter og alternativer til sånn har god greie på det, og jaggu fikk jeg et godt tips også.

Men tusen takk igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...