Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Går ut fra at det er en del her som også har voksne barn? Hvilken periode i oppveksten syntes dere var mest utfordrende?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Jeg har tre voksne døtre, alle over 18 år nå. Den desidert mest utfordrene tiden var fra tidlig pubertet, fra den eldste var elleve år og faktisk helt frem til nå hvor den eldste er 24, den yngste er 19. Det har vært mange utfordringer, bekymringer og frustrasjon. Nå er det bare lykke og vi har et tett og godt forhold, men veien har vært lang og brokete for vår del.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Jeg har to voksne døtre (19 og 21), og synes det ble utfordrene da de begynte på ungd.skolen. Begge begynte å drikke tidlig og det var et mareritt den første tiden. Hun ene har også prøvd hasj, og det var et enda større mareritt. Sikkert mange som sier nå at det ville de aldri tillatt, men jeg tillot det aldri jeg heller... I en viss alder er ungdom (ikke alle) utrolig overtalende, manipulerende, sleipe og ikke minst egoistiske. De er begge kommet over den verste festingen nå, og er to flotte jenter med framtidsplanene i orden Vi har også et nært forhold nå, de forteller meg (nesten) alt de gjør og ber ofte om råd.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Det må være godt når ungene spør om råd og uoppfordret prater om det ene og det andre. Da tror jeg følelsen av å ha lykkes som foreldre kommer. Jeg ønsker det for meg selv. Har selv foreldre som har ødelagt sine mange sjanser til et nært og fortrolig forhold og går aldri i dybden med de nå, vi snakker lite sammen. Det er helt sikkert trist for dem, spesielt mamma, men de har selv sørget for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå