Gå til innhold

Astmabarn mammaer, se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres barn noensinne blitt medisinert med både, Atrovent, Ventoline, Bricanyl og allergimedisin samtidig? Jenta mi har falsk krupp anfall og fastlegen har satt henne på alt dette samtidig! Har selv astma og aldri fått så mye på engang... hjertepumpa går jo i taket på henne her! I tillegg har hun fått beta-pred tabletter, noe som er helt vanlig...

Sønnen min har også kraftig astma og være innlagt myyyye, men aldri blitt proppa så mye på engang. Vurdere å ringe legevakta her for en sjekk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, maks to medisiner her i huset. Gammel er hun da?

Skrevet

Vesla her har gått på kløestillende medisiner hvis hun har klødd mye på eksemet (har ikke så mye, men skal ha når hun får såpass at det ser ut til at hun kan klø hull på det). Samtidig har hun gått på Ventoline Flutide og Singulair. Hun har vært vanskelig å få under kontroll så det måtte til med såpass mye i vinter. Nå har vi prøvd uten noen medisiner i 1 mnd. og hittill *bank i bordet* ser det ut til at det går bra.

Skrevet

Sønnen min fikk rs-virus og lungebetennelse når han var 9 uker gammel.. da fikk han Atrovent og Ventoline samtidig hver 2.time når han var innlagt på sykehuset.

Nå som vi er hjemme får han Flutide og Ventoline. men det hørtes jo veldig voldsomt ut det datteren din får da.

Skrevet

Oj, det hørtes voldsomt ut. Jeg hadde ikke turt å gi barnet mitt så mange forskjellige medisiner samtidig. Ring en annen lege for en second opinion.

Min har fått utskrevet flutide og ventoline. Vi har ikke brukt disse samtidig..... (men kan gjøre det)

Skrevet

Jenta er bare 2 år! Har tatt henne av Atrovent selv, veit den har null nytte for henne. Synes det var galskap å medisinere en liten jente så hardt. Astmalegen hennes på sykehuset skal ringe meg i morgen... Har hatt 2 astmabarn fra første ble født og astma selv så dette skjønte jeg fort var altfor mye! Teite turnuslege som bare skrev ut ting han ikke hadde peilig på...

Skrevet

Vår jente går på Atrovent+Ventoline på forstøver fast opptil 4 ganger daglig. Så tar hun også Flutide daglig + Singulair. Hun får også allergi medisin. Så for meg høres det greit ut for en periode. Vår jente har gått på dette veldig lenge. Nå er hun 6 år. Atrovent+Ventoline er en mye brukt blanding på sykehuset, så tror nok den kan ha noe for seg. Viktig at hun får det hun trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...