Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Har fått tillegget i ltr.før hadde jeg ltr. 43, nå har jeg fått 45, da dette er det nye innslagspunktet. Etter lokale "regler" var tidl. innslagpunkt 42, og da hadde man på en måte 10 års ansiennitet inne i dette. Hadde man ikke nok, fikk man fiktiv opptil dette eller noe slikt. Da jeg ble ansatt, fikk jeg fiktiv ansiennitet så jag fikk ltr. 43, et ltr. over. Vil jeg beholde dette nå, slik at jeg kan få ltr. 46? Må jeg forhandle på det? De samme reglene vil vel gjelde, selv om innslagspunktene er endret? Jeg vil vel ikke miste den fiktive ansienniteten min?? Om ikke vil det jo si at jeg har "tapt" et ltr da?? i fht. andre mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Sjønner ikke hva du spør om, selv om jeg vet ganske mye om statlig lønn. Det du kaller "fiktiv ansiennitet" ble nok bare brukt som utgangspunkt for å direkteplassere deg i et lønnstrinn. Det lønnstrinent du fikk ved ansettelse er utgangspunkter for all videre lønnsvekst. Etter lønnsoppgjøret nå i sommer fikk din yrkesgruppe (lavtlønte rådgivere, vil jeg anta?) to lønnstrinn. Punktum finale, din nye lønn er trinn 45. Du har ikke tapt noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Nei, min yrkesgruppe fikk 3 lønnstrinn ut i fra "minstelønna" som var 42 i vårt fylke. Jeg som lå et trinn over fikk "bare" 2.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Da er det noen spesialgreier som ikke er vanlig statlig praksis. Sjekk emd fagforeningen din.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 De har ikke en gang giddet svare på mine tidl. mailer.. Men har prøvd å sette meg inn i fylkets lokale lønnspolitikk, men det virker som verken utdanning eller tidligere relevant ykespraksis har noe å si. Jo bber selv i lokalkont, men vet feks. at folk med mastergrad og folk med videregående har samme lønn. Blir dritprovosert. Det er jo ingen ting som teller av erf. virker det som. Nå får feks en nyutd. 20 åring samme lønn som meg, synes det er helt på trynet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå