Gå til innhold

Hvor lenge er det ok at en 3 ukers gml baby sover på dagtid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å ikke forskyve døgnet helt ville jeg nok vekket han.. Jeg vekket min hver tredje time for mat, så har aldri opplevd at han har sovet så lenge, men han hadde sikkert gjort det om jeg ikke vekket han.. Og da tror jeg nattesøvnen hadde vært ødelagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt lille gull er 5 uker, og jeg vekker ham aldri med mindre vi skal ut et sted. Han våkner uansett av seg selv etter 3-4 timer, med unntak av natten. Da sover han mellom 7 og 9 timer i strekk (og nei, jeg vekker ham ikke om natten heller).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sov gjerne i 4-5 timer av gangen, han var ikke liten eller tynn. vekte han ikke før han våknet selv. Gikk ikke utover nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vekte henne aldri når hun sov. Hun kunne fint sove i 3-5 timer i strekk på dagtid (og 7-8 timer om natten) uten at det gikk uteover nattesøvnen.

 

Om han får i seg nok mat og legger på seg så er det ingen grunn til å vekke ham (noen vekker for å se til at babyen får i seg mat hver 3./4.time om de er små og tynne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har latt mine barn sove på dagtid så mye de ville når de var så små. Om sovingen oversteg 4-5 timer har jeg tatt de opp, eller om vi skulle noen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar:)

Jeg har drevet å vekket ham.. men ikke fordi han er liten og tynn - men fordi jeg er redd for å få lite melk.

Vet egentlig ikke om det er lurt eller ei ..?!

 

God fredag ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En baby på tre uker har ikke begrep om natt og dag, og sover når han trenger der. Nytter ikke å gå i gang med "rutiner" på enda lang tid. La ham sove så lenge han vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...