Pia79 Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Vi sliter litt med valg av faddere her... Vi har en gutt på 3 år og der var min bror og hans samboer fadder, og min manns lillebror og samboer til storebroren. Grunnen til vi gjorde det slik var at storebror var forlover i bryllupet vårt og da ville vi gi æren til lillebror. Han var da singel og da fikk dama til storebror være fadder sammen med han (ho var gravid da så vi regner med at det er serøst forhold). Nå har vi fått gutt nr 2 og da lurer vi på hvordan vi skal gjøre det. Eneste som er sikkert er at storebror skal være fadder. I mellomtiden har lillebror til mannen min fått en koselig samboer (de har ikke barn). Så da lurer vi på om vi skal velge storebror med samboer (ho var jo fadder sist) eller storebror og dama til lillebror. Blir jo litt kryssing da men... Blir det rart? PÅ min side blir det enten å velge min bror og samboer igjen eller et søskenbarn med ektefelle tror jeg. Min bror valgte oss til fadder på begge våre barn. Jeg er i tillegg gudmor til yngste barnet som nettopp er døpt. Bør jeg da velge han igjen siden vi var fadder til hans barn nettopp? Hadde vært litt kjekt å ikke ha bare samme igjen heller... Har evt et vennepar vi kan velge også. Men jeg har lyst å ha fire faddere pga det blir mest rettferdig mht til eldstemann.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2010 #2 Skrevet 13. august 2010 Dere må jo velge etter hjerte. For min del ville jeg nok ikke valgt lillebror sin dame, min mann var i den situasjonen en gang...var sammen med ei dame og begge ble faddere til ett barn av hennes søsken. Så ble det slutt da...tror ikke mannen min vet navnet på barnet en gang og ikke ble det fulgt opp. Hun som var gravid vil dere jo for alltid ha ett bånd til i og med barna blir søskenbarn, så i mine øyne faller det seg mere naturlig. Du kan jo evnt velge bror og ei venninne...?
plass'n Skrevet 19. august 2010 #3 Skrevet 19. august 2010 Jeg forslår storebror til mannen din, ditt søskenbarn/par og et vennepar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå