Gå til innhold

Å være gravid er et mareritt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gledet meg utrolig til å gli gravid, og var ikke klar over at en kunne bli så dårlig overhode. Jeg hadde så klart hørt om litt morgenkvalme, hyppig vannlating og bekkenløsning, men hadde aldri trodd det kunne bli mye verre enn det. Morgenkvalme er jo bare en bagatell i forhold til alt det andre. Jeg er bare i uke 8 og har allerede hatt ekstrem hodepine, vondt i nakke/skuldre, vondt i korsrygg med stråling ned til bena (bekkenløsning allerede?!!). Videre...Dårlig almenntilstand, brekker meg av de fleste lukter, mage som ikke er i balanse, veldig amper....osv

I tillegg så har jeg en samboer, som gjerne vil ha oppmerksomhet, men jeg har verken ork eller energi til å gi. Og det skaper ikke akkurat hyggelig stemning her i hjemmet.

Etterhvert vil jeg jo gjerne begynne å pusse opp et barnerom og handle inn ting, men når i all verden skal jeg klare det når jeg er i så dårlig form?!

Nå klarer jeg ikke å glede meg overhode lengere. Jeg er bare lei...Når i all verden skal jeg bare kunne nyte og glede meg over en voksende mage?!

Hvis graviditet er så "normalt", hvorfor klarer ikke da kroppen å takle dette bedre?!

Måtte bare få en utblåsning i det marerittet jeg opplever nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bare i uke 8, de fleste blir bedre i 2. trimester.

Jeg hadde et greit svangerskap fram til uke 20, da ble bekkenet så ille at jeg ikke klarte å jobbe lengre. På slutten kunne jeg ikke gå mer enn 1 minutt om gangen, kunne ikke snu meg i senga, holde sønnen min, plukke opp noe fra gulvet, lage middag, bade......var lenket til huset og hatet hele livet mitt.

MEN det går over! Og du får et nydelig lite menneske ut av det! Ikke stress med oppussing osv hvis du ikke er i form, bare konsentrer deg om deg selv. Hold ut, bare 7 mndr igjen!

Skrevet

I mitt første svangerskap var jeg dårlig uke 6, 7 og 8. Resten av bare bra! Denne gangen begynte det i uke 7 og varer ennå (15). Litt kvalm om dagen, men verst kveldene. Dritt-dårlig! Håper det gir seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...