Gå til innhold

Barn med leppe-,gane- og kjevespalte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt første barn fikk ganespalte. Hun er operert og har det veldig bra!

Noen som har barn med lgs? Har jeg noe rett på tettere oppfølging under neste graviditet? Vil jo gjerne har flere ultralyder for å oppdage slike "feil".

Er jo veldig bekymret for at det kan oppstå andre ting også. Andre som har barn med lgs, og deretter fått helt frisk barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står en reportasje om dette emnet i foreldre og barn, eller mamma nå. Paret de skriver om hadde først et barn hvor alt var som det skulle før de fikk han med lgs.

Men jeg vil jo uansett anta at sålenge du ber om det får du tettere oppfølging for en bekymret svanger mor er ikke bra for fosteret...

Skrevet

Min kjære er helt frisk og har en lillebror med lgs, så det er nok fullt mulig å få et helt friskt barn senere :)

Skrevet

Jeg forstår godt at du blir bekymret, men det er det nok ingen grunn til.

Jeg har selv leppespalte og har derfor letet opp et nettverk med mennesker med det samme(i alle aldre). Jeg kan med hånden på hjerte si at INGEN av di jeg kjenner med leppe-,gane- og kjevespalte har søsken med det samme :)

Skrevet

Det var godt å høre, men jeg håper likevel at jeg kan få tidlig ultralyd med nestemann... ;)

Så skulle ikke dette innlegget ligge på kranglesiden, må ha bommet da jeg skulle trykke på skravle ;)

Skrevet

Ikke for å skremme eller noe, bare opplyse;

Et vennepar av oss har et barn med ganespalte, så et uten, for så å få også tredjemann med ganespalte.. De ble skikkelig overrasket, for de hadde fått prøver av førstemann som tilsa at det ikkke var noe arv eller med gener.. Litt vel tilfeldig da at de får enda et barn med ganespalte..

Men det kan nok variere fra ulike typer åpninger. De hadde iallefall god erfaring med spesialflasker ol :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...