Gå til innhold

Venter på uke 12


Suprim

Anbefalte innlegg

Heia,

 

Jeg har termin 8 april med nr 2. Er nå i uke 7. Men jeg eier ikke tålmodighet til uke 12. Er det flere som blir veldig rastløs av å bare vente på uke 12? Har aldri hatt en spontanabort, men jeg vet aldri hva som kan skje. Er veldig glad og gleder meg veldig, men er fortsatt ganske avventede.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Er litt utålmodig selv ja.. Når er det vanligst å spntanabortere egentlig? Har selv aldri gjort det. Problemet mitt blir å skjule graviditeten helt fram til uke 12. Sistgang brukte jeg min første mammabukse fra uke 12. Denne gang er jeg redd magen vokser ut før. Jeg er lav og spinkel, og mange trodde jeg ventet 2 i førsten av første svangerskap (selv om jeg bare gikk opp totalt 11 kg!)

Andre som blir fort store? Hvordan skjule???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme. Kjenner allerede hvor oppblåst jeg er og mannen min ler når han ser hvor store pupper jeg har fått. Jeg gikk bare opp 5 kg forrige svangerskap, har nettopp nå gått ned 8 kg og håper at alle tror jeg bare har lagt litt på meg igjen. Ja ja. Jeg får bare vente på uke 12. Når skal du på UL? Tenkte å ta en tur neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal hvertfall investere i romslige tunikaer jeg kan gjemme meg i:) UL så tidlig? Er det vanlig? Gjør du det privat? Eller får du henvisning fra fastlegen? Sistgang gjorde jeg det tidlig gjennom en bekjent. Denne gangen vurderer jeg å vente - kanskje ta en i uke 12, deretter den vanlige i uke 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det privat. Skal på UL i morgen på Byportenlegesenter i Oslo. Det gjør egentlig ikke noe forskjell til eller fra om tilstanden på barnet, men jeg er så nysgjerrig. Ting er litt annerledes nå enn med nr en. Jeg er ikke så kvalm og heller ikke så sulten. Men kjenner det presset i livmoren. Sist spøy jeg fire ganger om dagen fra dag en og til uke 20. Men nå er jeg mye bedre og det er litt skummelt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...