Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg har ligget hjemme forrige helg og kastet opp. Formen har rett og slett ikke vært helt bra. Har ikke spist noe særlig disse dagene heller. Vært plaget av mye kvalme og kan sitte og brekke meg. Men har ikke kastet opp siden mandag. Så jeg har vært borte fra jobben siden mandag. Jeg føler meg altså bedre, men som sagt er fremdeles plaget av kvalme. Er det slik at jeg bestiller time hos legen for å få en sykemelding? Selv om jeg er blitt litt bedre? Har ikke gjort dette før, så er så usikker. Sitter nå og tenker på at jeg kanskje burde ha dratt til legen da jeg var på det dårligste, for er så redd for at legen ikke vil tro på meg, og ikke vil gi meg sykelemding. Noen som vet ang. dette?
Gjest ->>- Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Legen har ikke egentlig adgang til å gi deg sykmelding med tilbakevirkende kraft med mindre du har vært i kontakt med legesenteret. Altså burde du ha ringt dem da du ble syk. Om du nå får en sykmelding som går helt tilbake til forrige helg, vil jeg påstå du har flaks. Du bør absolutt ringe i dag. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Søren, det var det jeg tenkte. Har aldri gjort dette med sykemelding før, så dette visste jeg ikke. Er sjelden syk, og når jeg først blir syk så tar det bare par dager før jeg blir frisk. Første gangen jeg må bli hjemme fra jobben i mer enn 3 dager og trenger sykemelding. prøvde å ringe legen i sted, men tlf. tiden begynner ikke før kl. 13. Nå kommer jobben ikke til å tro at jeg har ligget hjemme med oppkast. Selv om jeg har gitt beskjed hver eneste dag siden mandag. Men takk for info. Dette skal jeg huske på til neste gang jeg blir syk. Takk. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå