Gå til innhold

Hva slags hjelp kan man få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen vet hva slags hjelp jeg kan få gjennom helsevesen eller andre når jeg sliter med depresjon og overvekt?

Jeg skal til legen neste uke og slik jeg kjenner henne er det ikke dumt av meg å ha noen konkrete forslag til hva hun kan hjelpe meg. Jeg har vært plaget av depresjoner i varierende grad de siste 5-6 årene. Går i gruppeterapi ved psykiatrisk poliklinikk. Dette hjelper meg noe, men ikke nok. Nå føler jeg bare at verden raser sammen rundt meg. Piner meg gjennom dagene på jobb (50% stilling) og kommer meg på et vis gjennom henting i bhg, middag og ettermiddagen med ungene, men jeg, og familien, min kan bare ikke fortsette å leve slik. Jeg trenger hjelp!!

Og i tillegg til alt dette da så trenger jeg å gå ned minst 20 kg for å kunne kalle meg normalvektig, men der er ikke så lett å slanke seg heller da når hverdagen er som den er ellers.

Håper noen har noen tips til meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg da! Uff så kjedelig! Prøv å ta fokus vekk fra slankinga. Det er utrolig mange som lever med 20+ kilo for mye, men som bærer det godt og ser flotte ut. Jeg synes du skal fokusere på depresjonen jeg. Vær helt ærlig med legen og si det akkurat som du skrev det her. Jeg er helt sikker på at legen vet råd. Godt at du har gruppeterapi, men kanskje kunne denne suppleres med en og annen privat samtaletime? Kostholdsmessig finnes det masse deilig som skal hjelpe mot depresjon, så det kan du jo søke opp. Kanskje slår det heldig ut på vekten også, som en bonus? Trøsteklem, og masse lykke til! Synes du er tøff jeg. Det er ikke bare bare å være arbeider og mor i dagens samfunn. :)

Skrevet

HI her -

Tusen takk for et hyggelig svar!!

Har tenkt mange ganger at jeg bare skal glemme denne slankinga og så får jeg heller ta tak i det etterhvert når jeg har det litt bedre. Men når man ikke har det beste kostholdet i utgangspunktet så har jeg smertelig erfart at det er veeeeldig enkelt å komme inn i en vond sirkel med mer og mer usunn mat. Er så redd for at om jeg tar fokuset vekk fra slanking så går vekta rett opp igjen, og når jeg har kjempet med ned 10-11 kg siste året så frister ikke det akkurat.

Tar gjerne imot flere tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...