vima Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg og mannen min vurdere å reise til astralia, nærmere bestemt Brisbane. Vi har en datter på 17 mnd, og venter nå nummer to. Mannen min skal i tilfelle studere i 1 1/2 år, og jeg vil være hjemmeværende i fødselspermisjon deler av oppholdet. Noen som har erfaring med å bo i Brisbane med barn? Er det dyrt med barnehage, eventuelt andre tilbud? Åpen barnehage o.l.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Nydelig og barnevennlig by, med sentral plassering som gjør det mulig å dra på mange kortere turer! Lange ferier mellom semestrene( i alle fall på vinteren dvs. australisk sommer) som gjør at dere kan få utforsket Australia og sett litt mer av det sammen. Barnehage er forholdsvis dyrt(..lurer på om det kunne være så mye som ca 200-300 kr/dagen, altså 6000 på en mnd for full plass), men åpne barnehager er det flust av og det er vel et likså bra alternativ. Jeg har bare bodd der uten barn, men vurderer sterkt å ta med familien ned dit igjen! Det er jo mange norske studenter der nede, også med barn, så det skulle ikke forundre meg om du til og med finner en norsk playgroup om det skulle være ønskelig
Twisted Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Hei! Jeg tenkte jeg skulle svare pa dette, da jeg nettopp har flyttet til australia med min 6 maaneder gamle baby:) (hun er 8 naa da, flyttet i juli:)) Vi bor ikke i brisbane da, men i Adelaide, men regner med at det ikke er saa stor forskjell saann sett. Jeg vet at barnehage er ganske dyrt (mannen min er herfra, har en datter fra foer, og han betalte ca 60 dollar tror jeg det var (som er ca 300 nok) per dag, men dette ble regnet ut fra hans lonning ogsa. Aapen barnehage vet jeg ingenting om enda, for har ikke sett saa mye paa det, men vet at de har barnesang grupper paa f eks bibliotek og slikt, men det er det helt sikkert noen i lokalmiljoet der som kan hjelpe deg med:) De har et litt annet vaksinasjonsprogram enn i norge, men ikke noe som er "feil" i forhold, de tar bare litt flere vaksiner naar de er smaa (min fikk akkurat hepatitt B vaksine, som de fleste faar etter fodselen) Ellers er jo Australia et herlig land, med fantastiske mennesker, naa sa du ingenting om du har vaert her foer, men absolutt verdt det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå