Gå til innhold

Er verden klare for den kommende katastrofen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kornavlingene i Russland gikk i brann, risavlingene i Kina feiler, Pakistan er ødelagt og man vet at det vil bli en omfattende matmangel.

Og verden orker ikke hjelpe Pakistan med nødhjelp engang. Ett hvert land burde hatt en nordmann på strdanda da katastrofen inntraff. Gjerne en B-kjendis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er triste greier. Høyere matpriser kommer til å gå ut over de fattigste som allerede har det vanskelig og det at det spekuleres i råvarer gjør ikke saken bedre :-(

Pakistans flom er verre enn tsunamien med stor T. Synd verden ikke bryr seg :-(

Skrevet

Før jeg begynner å skrive noe annet, så vil jeg bare si at dere må lese dette innlegget uten å ta det dønn seriøst, selv om det ligger en liten teori bak det

Det verden prøver å gjøre er å få befolkningen ned fordi jorda er overbefolket. Den har ikke kapasitet til så mange mennesker som vi er idag. Når det blir for mange av en type dyr, så kommer det en pest og store deler av bestanden dør. Det er samme greia med mennesker, men vi finner alltid en eller annen kur også blir vi bare enda flere. Så nå prøver jorda å begrense hva vi spiser slik at vi blir færre og vi opplever stadig større katastrofer fordi jorda prøver å ta livet av oss.

V lever i en ikke bærekraftig verden og det må endres

Skrevet

Forøvrig er det ikke for lite mat, men det er mange som ikke har råd til mat. Vi kaster tonnevis av mat her i vesten hvert år. Hadde sultende mennesker hatt råd til å kjøpe av oss hadde de ikke sultet heller ...

Skrevet

Dersom verden hadde tenkt seg om ville det vel vært smartere av den å ramme den delen av menneskeheten som tærer mest på dens ressurser? Dersom dette skal tolkes som en slags naturlig hevn, mener jeg.

Skrevet

Jupp. Som nordmann er jeg (egoistisk og selvsentrert som jeg er) rimelig glad for at moder jord ikke er fullt så utspekulert.

Skrevet

Mammamia med eksamen i siktet: Det er ikke bare mangel på mat som begrenser en dyrearts antall når de blir for mange, men også pest eller epidemier.

Når det fortsatt er mange kulturer som føder mange barn så er det klart at det blir stadig flere mennesker på denne jorda, men jorda er fortsatt like liten så en gang blir det "fullt". Jeg har tro på at folketallet burde vært lavere, men hvordan skal det bli det færre mennesker uten matmangel og epidemier?

Skrevet

verden er ikke klar for en dritt. og så lenge det ikke er "en av våre" det rammer så gir vi beng. hvem liker pakistan liksom?

utrolig irriterende! jeg var på støttekonserten som gikk i oslo (gikk riktig nok før 2 irriterende typer fra mgp dukket opp) og det var et sturselig oppmøte og enda tristere var giverevnen. folk ga småpenger og av alle som var der var det bare 3 som meldte seg inn til å betale fast beløp i måneden til naturkatastrofeoffer.

vi er et stuselig folk, jeg venter i grunn bare på at siv skal dukke opp å snakke om hvor flott det er at vi blir kvitt litt av "dem"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...