Gå til innhold

Invitere færre i barnebursdag av hensyn til foreldrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har god plass og tid til å lage selskap for ungene når de hr fødselsdag. Vi bruker ikke så mye penger på det, men inviterer hele avdelingen i barnehagen og kommer nok til å invitere hele klassen når de begynner på skolen også. Gjerne noen fler i tillegg. Jeg har bestandig set på det som hyggelig og tenkt at det var fint at alle ble bedt, både jenter og gutter, poppulære og mindre poppulære. Nå ser jeg at det er noen foreldre som ikke er så glade for dette da det legger press på dem til også å invitere like mange. Det er jo ikke derfor vi gjør det. Jeg forstår godt at andre har minde plass og dårligere med tid. Penger har de fleste mer av enn oss, men selskapene våre blir ikke så dyre. Det holder med ingrediensene til maten, en pakkeservietter og non sugerør.

Hva menerdere. Bør man redusere gjestelisten og tone nedelskaper av frykt for at andre skal føle press eller er det OK å gjøre det slik vi har gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er fint slik dere gjør det. Det hadde jeg også gjort hvis vi hadde plass, men synes det blir trangt med nesten 30 unger her. Hvis snuppa hadde hatt bursdag på sommeren, så hadde jeg gjort det slik. Foreldrene mine ba alltid hele klassen i min og min brors bursdag. Synes ikke andre foreldre skal styre hvordan dere feirer bursdag altså. Det blir feil!

Skrevet

Har dere plass så hvorfor ikke? Det er da ikke noe de andre foreldrene i grunnen har noe med. Kanskje dette kan tas opp på et foreldremøte?

Når min eldste begynte på skolen ble bursdagspresset større og større for hvert år. Bursdager hjemme var ikke lengre ok eller akseptert blandt ungene. Først skulle det være McDonalds, så var det Peppes og etter hvert ble det også sånn at det skulle skje noe. Megazone, overnattinger osv. Det toppet seg når en gutt hadde flyvning i småfly (bestefaren sto for flyvningen). Da var det flere foreldre som nektet å la barna sine være med på flyvningen rett og slett.

Skrevet

Nei gjør som dere gjør. Der vi bodde før var det ettpar mødre som var så selektive på hvem som fikk komme i bursdag at det ble for dumt. Gutten min lekte mye (hver dag) med ene jenta, men hun fikk kun ha tre _jenter_ i brusdag, slik at de ble 4 til sammen. To av de jentene var hun nesten aldri sammen med (liten plass hvor de bodde langt unna), mens hun var mye med bla gutten min og en annen jente i gata. Rett og slett dumt.

Vi inviterer ALLE, ender ofte opp med å ha 20-25 unger i hus den aktuelle dagen, men som dere gjør vi det enkelt. Jeg er glad i å bake og ordne til og har tid til det så hvorfor ikke (bruker skjelden mer enn 1000kr på en bursdag). Så får de andre gjøre som de vil.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg syns samhold er viktigere enn prisen på selskapet.

Det er mye koseligere å invitere alle, store og små, og heller ha en nøktern stil på mat og pynt, enn å diske opp med dyr mat og dyre kaker (ref annet innlegg, hehe). Det er ikke det som betyr noe likevel. Det som betyr noe for barna er jo at det er såååå mange som kommer i dems bursdag! :)

Hadde jeg vært med i et selskap som du hadde arrangert, så hadde jeg sikkert blitt rørt, så sentimental som jeg er... hehe :)

Skrevet

Jeg inviterer mange. Om andre føler seg "forpliktet" er ikke mitt problem. mao. Gjør som du gjør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...