Gå til innhold

Til mødre med tre tette =)


pjokkemamma*07+10*

Anbefalte innlegg

Hva vil dere si er en bra eller dårlig aldersforskjell, jeg tenker litt på når vi skal satse på å få tredjemann =) Vi har en på tre og et halvt og en på 6mnd nå. Lurer litt på å få tredjemann mens minsten bare er to år, eller er det bedre å vente til han er fylt tre, eller kanskje fire? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når tredjemann ble født hadde eldstemann en liten mnd til han ble 4 og mellomste var 20 mnd.

 

Synes dette er helt perfekt og ville ikke endret det noe.

Det er allerede en enorm kontakt mellom de tre og er ikke tvil om at de snart vil leke sammen på lik linje.

De lyser mer opp når de ser hverandre enn når de ser meg og mannen, og ingen andre klarer å få de til å smile og le så godt som de andre søsknene.

 

Det har vært tilfeller som har vært ekstra slitsomme, og hvor vi har hatt litt for få hender til å tilfredstille alles behov der og da. Men dette er ikke noe de lider av, heller en del av viktig lærdom.

Så kjør på nå med en gang er mitt råd, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt under to år mellom de fleste av våre og synes det er en ypperlig aldersforskjell. Synes ikke det er tett i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en på 3, en på 2 og tvillinger på 9 mnd.Så om du vil få 3dje mann når eldste er 2, så er ikke det veldig tett synes jeg da. Det er slitsomt med flere små på en gang.Men jeg tenker sånn at det er greit å bli ferdig med bleieskift/bæring osv i løpet av et par år, istedenfor å begynne på an igjen da de andre er blitt ganske så store:)

Men nå er min situasjon litt anderledes enn din da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når minste var født her,var elste 3 år og 4 mnd,og mellomste 14 mnd....Det har i grunnen gått greitt,men det hadde gått enda bedre,om dei 2 minste ikkje krangla heile tida....hehe=)

Travelt er da,men eg vil anbefale å få dei tette.(sjølv om dei ikkje anbefaler det, med tanke på svangerskap,fødsel osv...) mellomste her var 5 mnd når eg vart gravid med nr 3....!!

 

Elles synst eg 2 år er passleg avstand. Me snakker om nr 4,men skal vente til minstemann blir ca 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kult at så mange har positive erfaringer med å ha såpass tett! Da kanskje vi ikke trenger å vente så lenge som jeg trodde vi burde. Jeg tenker også at det kan være deilig å få småbarnsperioden litt komprimert, og ha barn på noenlunde samme alder. Syns bare jeg har hørt så mye advarsler mot å få tre tette... Nå ble jeg litt oppmuntret til å bli gravid innen et år... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi 23 mnd mellom nr 1 og 2 og 2 år og 9 mnd mellom nr 2 og 3 (og 2 år og 2 mnd mellom nr 3 og 4), så ca 4,5 år mellom nr 1 og 3. Ikke så veldig tette, men ganske tette. Skulle jeg endret på noe her med tanke på alder, ville jeg hatt nr 2 og 3 tettere, synes nesten 3 år ble altfor mye (eller lite). Etter min personlige mening og erfaring er ca 2 år veldig optimalt, 3 år lite optimalt, mens 4-5 år + er bra. Jeg ville gått for 2 år mellom dersom du føler deg klar for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...