Gå til innhold

Sikker på at det ikke er to???heeeelt sikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det får jeg høre..ofte..syns jeg ikke er så stor jeg og NEI det er kun 1 unge. Kan ikke tro at det har gjemt seg en ekstra en som vi har missa på de 3 ultralydene jeg har hadd.

Eller "du er mye større nå enn med førstemann"..thank you! Kan kanskje være fordi med førstemann så lå morkaka foran og ungen godt inne i magen og gangen her så ligger morkaka bak og ungen foran. Vet ikke jeg..

Sorry..litt frustrasjon, men det er så jævli irriterende å høre det så ofte. Og det værste er når det er samme person som spørr flere ganger..

Har fått mamma til å lete i bildearkivet sitt fra jula 07/08 for da var jeg like langt på vei med førstemann som jeg er nå så skal jeg sammenligne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får høre det samme. Tror ikke det er vondt ment, får ofte disse kommentarene av folk som ikke har barn selv og som ikke vet hvor stor en gravidmage virkelig blir før babyen er ferdig. Tror det bare er en samtalegreie - magen blir jo gjenstand for mye oppmerksomhet.

Jeg har bestemt meg for å bære min store mage med stolthet! Synes det er fint at det synes godt.

Jeg tenkte heller ikke på at slike kommentarer kan tas ille opp før jeg ble gravid selv. Man blir litt sårbar når det blir mye snakk om det.. På samme måte som det er "godtatt" å stadig kommentere tynne folks kropper, er det liksom fritt frem med gravide mager.

Prøv å riste det av - jeg tror i 99% av tilfellene at det skyldes velvillig interesse og ikke kritikk!!

Skrevet

Joda, men det er særlig familie/folk jeg kjenner som sier det og de har jo barn fra før. Veldig viktig å nevne det flere ganger at jeg er større nå en sist. Begynner å bli mektig irritert på de. Han jo et kvinnemenneske av en nabo som ikke er helt god som syns det er viktig å fortelle meg det hver bidige gang vi møtes..Får gnagsår av dama! Vurderer å blåse ut litt neste gang hun nevner noe. Forteller om sine fødsler og hvordan ting va stelt på den tida (er vel i 60årene nå).

Skrevet

he,he.. noen damer elsker å fortelle om sine fødsler.. setter igang helt uoppfordret, og holder på..

Var på middag med noen venninner her for litt siden, og da var det to mødre der som drev på hele tiden, bla,bla- alle mulige detaljer og gode råd. Prøvde å bytte tema i blant, det skjer jo tross alt noe utenfor småbarnsverdenen også, men neida - rett tilbake på fødsler og barn med en gang. hjelpe meg.. Tror man må bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Og plutselig få det veldig travelt når slike får deg på tomannshånd!

Skrevet

hehe:) Har ingen problem med å fortelle om mine, men jeg blåser det ikke ut i hytt og pine.

Og ting forandrer seg på 30 år..får jo vite hvordan man skal "oppføre" seg under fødsel, pusting osv..

Og ja! I dag da vi kom hjem så var det så varmt så gutten og nabojenta (de er like gammel, 2 år) bada sammen i bassenget i hagen naken seff og da kommer a: "blir dem itj brent??" "og har dåkker huska på solkrem?"..

Sånn er det å bo i rekkehus med rare naboer..hehehe

Skrevet

Skjønner frusterasjonene deres.. Men er nesten like ille å få høre "Du kan ikke være 23 uker, du er jo bitte liten, er du sikker på terminen osv"

Det er faktisk ikke noe morro å høre det heller. Siden det er første gang blir jeg veldig usikker, og redd når folk sier sånt..

"Jammen den babyen må da være for liten"

Unnskyld meg!! Ååå... Hehe, må blåse ut litt...

Skrevet

Når dere begynner å ta symfyse-fundus-mål (om dere ikke har gjort det allerede), kan dere jo bare slå i bordet med det. "Den er helt innenfor normalen" og slenge på et lite "den er til og med litt under/over gjennomsnittet!" alt ettersom hva som passer. Det pleier jeg å gjøre, hehe. De fleste har jo ikke peiling på akkurat hvor stor en mage skal være akkurat i uke 20, 24, 26 osv.

Skrevet

Det var jammen lurt.. Bruker å si at når jeg var hos jordmor/ul var han helt perfekt etter skjemaet ;) for det var han faktisk .. Alle er jo forskjellige..

Skrevet

Ja er spent på målet:) Har vært på kun 2 kontroller (uke 28 på førstk. fredag) og skal til legen sisteuka i august.

Det er nok irriterende begge veier og det er alltid folk som sammenligner andre sine graviditeter som sin egen og det var jo dems som var normal..blææ..

Andre naboen min er også gravid og hadde termin for 1 uke siden og hun får høre det hver dag hun også så hver gang kjerringa kommer ut så blir det fart på oss gitt.hehehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...