Gå til innhold

Plutselig sterk hodepine.. Migrene eller noe annet??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk vondt i hodet i går kveld, kan minne om migrene som jeg har vært plaget av tidligere (men ikke i svangerskapet), men det sitter ikke på en side sånn som det har gjort tidligere. Mer vondt i hele hodet, og er kvalm. Har ikke fått sove i hele natt og er helt utslitt nå. Tenker jo selvsagt på svangerskapsforgiftn men har ingen hevelser i kroppen. Har tatt en Paracet uten virkning, tør ikke ta noe annet. Kjenner liv som vanlig. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare en uke til termin og ringte føden. Snakket med en dame som var temmelig lite imøtekommende. Mente at jeg har omgangssyke og det er ingenting de kan gjøre. Kjennes absolutt ikke ut som omgangssyke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har vel ikke spenningshodepine? Det er forferdelig vondt men likevel ikke helt det samme som migrene ( min erfaring iallefall, er plaget av begge deler) Jeg er gravid i uke 35 og hadde to migreneanfall med flimmer ganske tett, tok dette opp med jordmor og hun sa at så lenge blodtrykk er fint og det er lite/ ingen hevelse så er det nok noe annet. Det jeg vet er at jeg sover veldig dårlig nå og det fører til hodepine hos meg, både migrene og spenningshodepine.

 

Kanskje få noen til å massere nakken din, ta noen avspenningsøvelser og vær oppmerksomt på om du anstrenger skuldre, kjeve og nakke gjennom dagen.

 

Det er nok ikke noe å bekymre seg for, men ring legen / jordmor slik at du ikke påfører deg mer hodepine ved å være bekymret.

 

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...