Gå til innhold

Fortell meg om hva slags papirsystem du har!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gjør du av regninger før de er betalt og etter de er betalt?

Hvor gjør du av bruksanvisninger og garantier?

Hvor lenge sparer du på slike papirer?

Osv osv

Jeg trenger hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par permer, funker utmerket.

Skrevet

To permer med hva slags organisering? Og hvor lang tid tar det før permene er fylt opp?

Skrevet

Jeg tar inn posten og legger til sides regninger som skal betales på en fast plass.. de fleste regningene betaler jeg med en gang, mens de som "tilhører" neste lønning legges i en bunke som jeg betaler når jeg får ny lønn.

Betalte regninger merkes med betalingsdato og settes inn i en perm som jeg har seksjonert med strøm/studielån/barnehage/lån/forsikringer etc. Passer på at de ligger i riktig rekkefølge i forhold til regningsdato

En opp mot to permer dekker et år, disse lagrer jeg i 5 år..

Flere ganger at jeg har måttet gå tilbake i regningsbunken om det har vært noe uklarheter vedr. betaling/hvem som har betalt...ja, regner med du forstår opplegget.

Skaff deg en hullemaskin, en perm med skilleark og friskt pågangsmot og sorter opp i regningene dine..så får du fort litt mer "roen" i kroppen :)

Skrevet

og jeg har en egen perm til kvitteringer som jeg bør ta vare på samt bruksanvisninger..siden slike ting er noe av det verste jeg vet å lete etter har jeg gitt meg selv litt mindre leterom ;)

Skrevet

En perm for bruksanvisninger og en for regninger. Putter dem inn etter hvert som de kommer og noterer dato på regningene etter hvert som de blir betalt.

Hvor fort de blir fyllt opp kommer jo an på hvor mye regninger du får, og når en perm er full er det jo bare å fortsette i en ny. Ved nytt år begynner man uansett på en ny perm.

Skrevet

Jeg har e-faktura og avtale-giro på de aller fleste regningene, så jeg slipper å ha dette i papirform ettersom alt finnes i nettbanken.

Jeg har en stor mappe med mange rom, der har jeg sortert ut kvitteringer og garantibevis, forsikringspapirer, fødselsattester, pass og helsetrygdkort, lønnsslipper og årsoppgaver. Bruksansvisninger ligger i en egen eske i kottet. Kvitteringene/garantibevisene kastes etterhvert som garantitiden utløper.

Skrevet

Friskt pågangsmot, ja, det er der det skorter. Det er utrolig utmattende å rydde papirer, klarer aldri å holde på med det lenge om gangen. Og det er lite motiverende også siden det er mye jobb og lite resultat, men veldig deilig når jobben er gjort og en ser at det fungerer!

Takk for at du delte!

Skrevet

Jeg legger inn regninger i nettbanken med en gang de kommer inn, så kaster jeg papiret med en gang (mens jeg i mitt stille sinn forbanner alle de som ikke sender efaktura eller avtalegiro...)

Har en egen skuff i en kommode på stua til alle bruksanvisninger. Der har jeg faktisk aldri kastet noe fra selv om det bruksanvisningen tilhører er kastet for lengst...bare sløvhet:)

Vi har en egen perm til "må ha"-papirer til hver person i huset (fødselsattester, selvangivelser, helsekort, forsikringspapirer, lønnsslipper osv) har ikke kastet noe annet enn gamle lønnsslipper (2-3 år holder) ut av disse på ti år....

Skrevet

Nesten alle regningene har jeg på autogiro/efaktura, og de jeg får som ikke er en del av det, prøver jeg å legge inn med en gang, uavhening om de trenger å betales denne mnd eller neste. Har en eske der jeg legger viktige papirer, men må ha opprydding der så ofte, at nå skal jeg gå over til permer. Må bare komme meg i fødselspermisjon først, slik at jeg har tid og overskudd;)

Skrevet

Dem selger greie permer med forskjellige lommer på europrice nå :) Jeg legger alle regninger i den ene lommen og når de er betalt på nettbanken signerer jeg dem og skriver på dato og legger dem i lomme nr 2.

Barna har en lomme og vi voksne har en lomme. Der bli forskjellige infobrev og div fra nav, banken, forsikringsselskaper, lønnslipper osv lagt

Når det har samlet seg opp for mye blir det lagt i skatollet og ikke kastet tilfelle jeg trenger dem til noe.

Det funker bra hos oss :)

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å vite hva som trenges, hva som kanskje trenger senere og da hoper det seg opp og årene går..

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Fødselsattester og pass ligger i safen.

Regninger blir betalt og kastet.

Lønslippen får jeg på epost-

Bruksanvisninger i en eller annen skuff om det er nødvendig å ta vare på den.

Garantier i en av 8-10 skuffer en plass. Finner stort sett det jeg leter etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...