Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Gutten vår har akkurat begynt i barnehagen, og jeg synes han spiser litt lite. Hjemme pleide vi å gi han en yoghurt til lunsj sammen med brødskiva for å spe på litt, men de vil ikke gi yoghurt i barnehagen. Fruktpure er ok. Hva/hvor mye spiser deres små i barnehagen?
lille je Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Jente, 15 mnd. Spiser mellom 2 og 3 brødskiver fordelt på to måltider. Pluss masse frukt. Spiser 1-2 brødskiver til frokost før hun drar i barnehagen. Lita flis:)
mer enn bare mor Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 tror min spiser mye Tror han har god forbrenning, (og høyt aktivitetsnivå), for han er ikke noe rund.. han spiser nok 3 - 4 små skiver + et par skjeer yoghurt og litt frukt, fordelt på 3 måltider. (Han får frokost i barnehagen, et smøremåltid + frukt og litt skive). En dag i uken er det varm mat..
Fire småtroll Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Jenta mi er 1,5 år og spiser ganske bra. Hun er skrubbsulten om morgenen så hun spiser faktisk 3 skiver her hjemme før vi drar, så spiser hun 2-3 skiver fordelt på 2 måltider i barnehagen. Hun spiser også en yoghurt og frukt i barnehagen.
Nonsense Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Gutten min er 14 måneder og har nettopp begynt i barnehage. Men han spiser vanligvis: - 1 liten brødskive til frokost hvis han ikke har fått i seg noe særlig hjemme, - 1 liten porsjon middagsmat midt på dagen - 1 liten brødskive pluss 1 yoghurt/fruktpurè på ettermiddagen
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Jenta mi på 22 mnd begynte i bhg for en uke siden, og har til nå spist minimalt... Noen få biter brød til lunsj f.eks, og noen kiwibiter, ostebiter el lign. som jeg prøver å friste apetitten hennes m. Når hun kommer hjem fra bhg er hun derfor sulten som en hest, så håper d går seg til etterhvert=) Alltid vært småspist, men dette er jo litt ekstremt, selv til henne å være..
CMH Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Min jente er glad i mat. To brødskiver til frokost + drikke ( biola etc) eller en youghurt. Sender med to skiver i bhg, en frukt og et middagsglass og innimellom når vi henter hender det at de har gitt henne enda en skive.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 12. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2010 Hm.. Gutten vår spiser bare en brødskive og litt frukt vanligvis (Får grøt hjemme før han drar i barnehagen) Yoghurt tillater de ikke, men han får litt fruktpure. Må begynne å sende med middag når vi må hente særlig senere enn kl 15-15.30.. han er i normalt godt hold, men hadde bare lagt på seg 200g på 3 mnd. Var på 15 mnd-ktr i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå