Gå til innhold

Hvor mye spiser deres 1-2åringer i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har akkurat begynt i barnehagen, og jeg synes han spiser litt lite. Hjemme pleide vi å gi han en yoghurt til lunsj sammen med brødskiva for å spe på litt, men de vil ikke gi yoghurt i barnehagen. Fruktpure er ok.

Hva/hvor mye spiser deres små i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jente, 15 mnd. Spiser mellom 2 og 3 brødskiver fordelt på to måltider. Pluss masse frukt. Spiser 1-2 brødskiver til frokost før hun drar i barnehagen. Lita flis:)

Skrevet

Andre?

Skrevet

tror min spiser mye ;) Tror han har god forbrenning, (og høyt aktivitetsnivå), for han er ikke noe rund..

han spiser nok 3 - 4 små skiver + et par skjeer yoghurt og litt frukt, fordelt på 3 måltider. (Han får frokost i barnehagen, et smøremåltid + frukt og litt skive).

En dag i uken er det varm mat..

Skrevet

Jenta mi er 1,5 år og spiser ganske bra. Hun er skrubbsulten om morgenen så hun spiser faktisk 3 skiver her hjemme før vi drar, så spiser hun 2-3 skiver fordelt på 2 måltider i barnehagen. Hun spiser også en yoghurt og frukt i barnehagen.

Skrevet

Gutten min er 14 måneder og har nettopp begynt i barnehage. Men han spiser vanligvis:

- 1 liten brødskive til frokost hvis han ikke har fått i seg noe særlig hjemme,

- 1 liten porsjon middagsmat midt på dagen

- 1 liten brødskive pluss 1 yoghurt/fruktpurè på ettermiddagen

Skrevet

Jenta mi på 22 mnd begynte i bhg for en uke siden, og har til nå spist minimalt... Noen få biter brød til lunsj f.eks, og noen kiwibiter, ostebiter el lign. som jeg prøver å friste apetitten hennes m. Når hun kommer hjem fra bhg er hun derfor sulten som en hest, så håper d går seg til etterhvert=) Alltid vært småspist, men dette er jo litt ekstremt, selv til henne å være..

Skrevet

Min jente er glad i mat. To brødskiver til frokost + drikke ( biola etc) eller en youghurt.

Sender med to skiver i bhg, en frukt og et middagsglass og innimellom når vi henter hender det at de har gitt henne enda en skive.

Skrevet

Hm.. Gutten vår spiser bare en brødskive og litt frukt vanligvis (Får grøt hjemme før han drar i barnehagen) Yoghurt tillater de ikke, men han får litt fruktpure. Må begynne å sende med middag når vi må hente særlig senere enn kl 15-15.30.. han er i normalt godt hold, men hadde bare lagt på seg 200g på 3 mnd. Var på 15 mnd-ktr i dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...