togutter Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Her er det brødskive med leverpostei (som oftest). Og litt frukt.
Gjest Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 En brødskive med leverpostei, eller prim somregel. En yogurt og noe frukt. Spiser skiva til frokost og yoghurt og frukt til 3 maten.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 De har smøremat i bhg her da. men vi sender i tillegg med et par skiver med leverpostei, noen tørka aprikoser, en banan og evt noen grove kavringer. Han på snart 4 sliter med matlysten hjemme på kvelden, så greit å gi ham noe å tygge på på vei hjem fra bhg. Ja, hun på 1 får også det da.
mamma >to gull Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Brødskiver med forskjellig pålegg (salami,ost,prim,leverpostei..), knekkebrød, kornblanding, av og til polarbrød og yoghurt..(og ja, jeg vet at ikke det er ordentlig mat!!!)hehe.. Frukt får de i bhg.
BlåBlå Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 De har bare matpakke med seg til frokost da, så det er litt begrenset hva man kan gjøre ut av det. Men jeg varierer mellom brød, rundstk, knekkebrød og polarbrød. Pålegg er : Brunost Prim Leverpostei Makrell i tomat Kaviar Salami Kremost Smøreost De får også med seg en yoghurt innimellom.
Twintipp og himmelblå Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Her er det brødskive med all slags pålegg, utenom sjokoladepålegg. Sender med oppskjært frukt, innimellom en ballong, en liten eske rosiner, skriver noe på matpapiret etc. Noen morgener hvor vi har god tid hender det jeg koker egg og har på skiven også.
solstråle69 Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Nå er det pastasalat som gjelder, med litt frukt ved siden av.
Ranveig R Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Dei får lunsj i barnehagen så vi har berre med matboks dersom eldste kjem så tidleg at han skal etefrukost der (eg jobbar kveld, så likar å få litt tid med han om morgonen, og la han få kortare dagar). I alle fall så har eg som regel noko anna ann berre skjever, fordi han sjeldan et noko særleg av det. Her går det i middagsrestar (f.eks. fiskekaker, kjøttbollar, pasta(salat), eller så steiker eg grove pannekaker, omelett, speilegg e.l. Dei får slik "hovudmat" i det store rommet i matboksen, og så får det oppdelte grønnsaker (ofte gulrotstavar, agurk, cherrytomatar), eller ev. frukt i det mellomstore rommet, og i det eine lille rommet pleier eg å ha "dessert", type rosiner/tørka frukt, og i det siste lille rommet får han vitaminbjørnen sin ) Lille er heilt i 100 når ho får matpakke, så viss eldste skal ete i barnehagen pleier eg å lage matpakke som ho kan ete til lunsj her heime.
tottit Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 Ranveig R: Hvilken matboks har du? Sånn kunne jeg også tenke meg..
LivetErEnLek Skrevet 11. august 2010 #10 Skrevet 11. august 2010 De har med litt brødskiver med ulikt pålegg. En boks med frukt, en youghert, en boks med middagsrester eller jeg koker pasta, steker gove pannekaker osv, en med tørket frukt og en riskake. Kan varier, men pleier sånn ca å være dette. De har med all maten selv.
Ranveig R Skrevet 11. august 2010 #11 Skrevet 11. august 2010 Tupperware. Stor og god, ikkje så ille pris heller, mellom 100 og 150 trur eg.
Ranveig R Skrevet 11. august 2010 #12 Skrevet 11. august 2010 http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=94652 Den turkise litt ned på sida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå