Gå til innhold

Noen som vet hvordan sirkus Merano behandler dyrene sine??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig den som boikotter sirkus. Men nå går ungene og maser hver dag, de har sååå lyst og virkelig hengt seg opp i det å gå på sirkus..

Sirkus Merano det er snakk om altså. Et hestenummer og et elefantnummer har de.. vil ikke si til ungene at dyrene ikke har det noe godt og at det er derfor vi ikke kan dra liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest det før..:( Hadde vært så fint hvis dyr i sirkus ble ulovlig i Norge og, så hadde det ikke vært noe problem. Det er flere av barna i bhg som har vært på sirkus og mine gråter og vil dra..æsj.

Skrevet

De holder dyrene fanget, og under svært ustabile forhold siden de til stadighet flyttes rundt på (Dyr blir stresset av stadig flytting, uansett hva sirkusfolkene selv og andre dyremishandlingsforkjempere sier) og tvinger de til å opptre foran publikum. Skal de veie opp for det med god mat eller å klø de bak øret mener du? Enten så er du imot dyreplaginga, eller så er du for...

Skrevet

Dyrene som blir brukt på sirkus er der ufrivillig og blir ofte tvunget til å gjøre ting som er unaturlig, krenkende, smertefullt og forvirrende.

Dyretrenerne bruker ofte vold og dyrenes liv består av innesperring, fastlenking og et liv som er blottet for all naturlig adferd. La bare de frivillige være på sirkus- ikke dyr!

Skrevet

Dyr har INGENTING på sirkus å gjøre!

Det fortalte moren min meg da jeg var liten, og nektet å ta med meg dit, så jeg har aldri vært på sirkus. Det er jeg kjempestolt av.

Jeg har fortalt eldstedatteren min at det er synd på dyr (særlig elefantene) som må jobbe på sirkus, og at dit skal ikke vi!

Hun har aldri ytret noe ønske om å være vitne til dyreplageriet som sirkus er etter det.

Hvis du forteller på en enkel måte at det er veldig synd på elefantene og de andre dyra som må være på sirkus så tror jeg bana dine vil stoppe å mase så mye.

Barn flest har masse empati for dyr og vil at de skal ha det bra.

Skrevet

Vi kommer ikke til å dra. Takk for linken om Merano og Arnardo!

Skrevet

Jøss, her var det mange blødende hjerter.

Dra nå endelig på sirkus med ungene, det er ingen grunn til å få knute på trusa bare fordi det er dyr som må jobbe. Det er dyr - det er ikke mennesker vi snakker om.

Skrevet

Så uviten du er 0947... tenk hvis alle var som deg? hvordan ville verden ha vært da?

Skrevet

Æsj, så kvalm du er, 09:47.

Man trenger ikke å ha blødende hjerter for å forstå at det IKKE er ok å gi elefanter elektriske støt for å få de til å stå på to ben med idiotisk pynt på hodet.

Glad jeg ikke er like kynisk og dum som deg.

Skrevet

Vel, trener du hunden din med sauehalsbånd? Kjenner du noen som gjør det? Det funker, ikke sant? Har du husdyr så er det dyr du har, ikke pseudomennesker. Og pynten skader nok ikke elefanten mer enn den skader den tåpelige lille veskehunden til damen du stod ved siden av på trikken.

Skrevet

Æsj, du over her.. Som mener at det kun er dyr....

Du kan brenne i helvette!

IKKE dra på sirkus! Dyreplageri på sterkt plan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Dyr er dyr, ja, men pokker heller. De har jo rett til et godt liv de også.

Skrevet

Da har du virkelig misforstått noe veldig viktig. Ikke bare er du dum men naiv også. Vel, det henger stort sett sammen.

Sender med en link du kan kose deg med for å utvide horisonten din litt.

Ber deg legge spesielt merke til den siste kapittelet om elefanter og hvordan elefanter er vant til å leve. De er flokkdyr med SVÆRT tette bånd til familien sin.

http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_underholdning/lidelser_hos_elefanter_i_sirkus

Det er uansett flere land som har sluttet med elefanter og andre store dyr på sirkus, og det er ikke lege før Norge kommer til å gjøre det samme.

Heldigvis tenker ikke lenger de fleste som deg.

Skrevet

Merhandler sikkert dyrene sine bra de, men like fullt: Å stappe en ELEFANT inn i entrang vogn og kjøre rundt nesten hele året opp og ned landet - det er ikke akkurat noen naturlig tilværelse for en elefant. Jeg blir helt kvalm, og har kuttet ut sirkus.

Skrevet

Hva med cirkus Zorba da?

De har ikke elefanter, men de har katter, en hest og noen ponnier.

Har hørt at de skal være ett dyrevennlig cirkus...?

Skrevet

De har en lama og griser og muligens geiter og etter det jeg har sett. Nå vet jeg godt hvem Ronja er, og kan med hånden på hjertet si at hun er en sann dyrevenn, og dyrene der har det virkelig så bra som de kan etter forholdene. Og tenk på at de reiser kun rundt i sommermnd, resten av året står dyrene på normale staller/beiter beregnet på det dyret.

Skrevet

det og ha med dyr på sirkus er dyremisshandling i seg selv ! dumt spm. jeg skal aldr lære barna mine opp til at dette er greit. hva om alle tenker sånn, jamen barna maser jo. da vil det iallefall aldri ta slutt for dyresirkus iogmed at de får masse besøkende. ingen dyr skal måtte være med på denne syyke underholdningen !

Skrevet

Til 14:21

Som hundeinstruktør vet jeg dessverre alt for godt hva som skjer med hunder som har blitt trent med såkalt sauehalsbånd. Problemet med å bruke straff, og sterke aversiver som et strømhalsbånd, er at dyret (hund eller sirkus elefant, alt med en ryggmarg og en hjerne) er de bivirkningene som gjør seg gjeldende. Greit nok, hunden slutter å springe etter sau, men plutselig er den blitt agressiv mot fremmende, særlig barn (som et eksempel).

Alle virveldyr lærer på samme måte, læringspsykologien er samme for et barn som for en katt. En kan enten belønne riktig atferd og ignorere eller stoppe feil atferd, eller ignorere rett atferd og straffe feil adferd. HELDIGVIS bruker de fleste dyretrenere som har lest bøker siden 1970 tallet den førstnevnte ideologien, rett og slett fordi de av erfaring har opplevd de nevnte bivirkningene av straff. Sirkus opererer som oftest i siste kategori dessverre (vet ikke med Zorba som er nevnt tidligere, men dyr blir naturligvis ofte stresset av mye flytting og masser av larmende mennesker)

Så mitt spørsmål til deg er; hadde du valgt å strømme barnet ditt fra å feks tisse i sengen eller ville du belønt det for å tisse på potte? Poenget mitt er at strømming funker, men det fins mer effektive, skånsomme og sikrere måter å lære på.

Skrevet

Mennesker som enten er 1) uvitende, 2) dumme, 3) avstumpede eller 4) egosentriske går på sirkus med dyr. Sirkusdyr er like ufint som tyrefekting og revejakt.

Skrevet

i så fall er de aller fleste mennesker uvintende, dumme, avstumpede eller egosentriske, hvilket du nok har rett i, men det er plenty mer vesentlige ting å boikotte enn sirkus, tross alt. sammenlikningen med tyrefekting og revejakt plasserer deg også i minst to av kategoriene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...