Vanilla83 Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Har en Ford Siesta 94 som i det siste har oppført seg litt uggent når jeg starter den.. Den har tungt for å starte opp, og jeg må gasse og styre for at den ikke skal kveles. (mange ganger dør den om jeg begynner kjøre for tidlig) Rykker og napper en del også før den får kjørt litt. Motorvarmen i dashbordet går opp til rødt etter å ha kjørt i 10 minutter, og det lukter særdeles lite godt når jeg stopper. Jeg er sikkert den minst bilkyndige personen i hele Norge, så for alt jeg vet kan dette være en bagatell.. Ikke le;) Noen som har en ide om hva dette er?
Zitro Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Høres jo ut som bilen ikke får kjøling. Er det vann på radiatoren (må man ikke fylle på det iblant på så gamle biler?) eller er vifta gåeen? Hvis vifta er gåen (det skjedde på en gammel golf vi hadde) så går motoren varm og tilslutt koker, men hvis du har stoppet når måleren har kommet til rødt så kjøler den seg jo før kokepunktet.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 rykking og napping kan komme av dårlige plugger... At motoren blir varm kan også være noe så simpelt som at termostaten er gåen.. Prøv å få byttet den,se om det hjelper:)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 Høres først og fremst ut som at det er tomt for kjøleveske, evt en lekasje feks. Kan også være termostaten som er gåen. Ville satt den inn på et verksted for en sjekk iallefall for å være på den sikre siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå