Gå til innhold

Jeg klarer liksom ikke å stoppe........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg tillater meg selv å "skeie ut" med noe godt så overspiser jeg noe så jævlig :(

I kveld har jeg spist en hel frossenpizza, 1/2 kg smågodt, potetgull, en stor plate sjokolade og is! Og jeg har drukket masse cola...

Og nå sitter jeg her helt sprengt, med oppkneppet bukse, en gedigen overfylt mage som står som en ballong ut av buksa og verdens dårligste samvittighet.

Jeg har vært sånn siden siste fødsel for snart et og et halvt år siden, og jeg har lagt på meg mange kilo det siste året :(

Det går så bra lenge, jeg klarer å gå ned 5 kilo, men så skal jeg liksom unne meg litt igjen også spretter det på igjen 7-8 kilo på kort tid..

Det har vært ekstra ille i sommer, og jeg eser ut mer og mer. Jeg klarer ikke å snu på det, og er redd for at jeg kommer til å legge på meg så mye at jeg blir sengeliggende... Jeg veier over 100 kilo nå, UFF!! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, du er tydelig en overspiser ja!

Hvis det tar så av når du skal unne deg litt ekstra, bør du kanskje revurdere disse utskeielsene! Jeg skal ikke si noe om vekta, men når du klarer å spise så mye på en kveld har du et stort problem. På tide å ringe legen din og bestille time for å prate ut om problemene med overspising?

Skrevet

Oj, det var mye drittmat på en gang.....Har en tendens til å ikke klare å stoppe jeg også, men du slår meg!

Har du prøvd å rett og slett ikke kjøpe pizza, is, potetgull osv når du handler? Det man ikke har, kan man ikke spise....

Skrevet

Gudbedre. Det der kunne jeg ikke greid å få i meg på en hel dag, engang.

Jammen ikke rart folk blir feite.

Skrevet

HI har jo tydelig et problem 23:43, så det var velet litt unødvendig svar??

Skrevet

Jeg er bælfeit (godt over 110 kg) og jeg hadde ALDRI klart å få i meg så mye møkkmat på en kveld. Rett og slett imponert. Tror du gjør klokt i å søke hjelp, om du tross alt holder vekta er det uansett ikke bra å ha et slikt forhold til mat. Mat er næring, ikke straff og belønning.

Skrevet

Alle svarene dine dreide jeg jo om at det var kjempemye, men jeg synes ikke det var så mye at det virka vanskelig å få i seg i løpet av en kveld, og det når man har en dedens å overspise.

Kanskje det hjelper at du forsøker hypnoterapi på dette? Jojo-slanking er jo ikke bra for kroppen.

Skrevet

Jeg har ganske god erfaring med å si il meg selv at ja, for eksempel lørdag er det OK å spise drittmat, men først skal jeg spise en skikkelig sunn middag. Desuten skal jeg spise 3 fiberrik eller rugsprø med kjøttpålegg og drikke to glass vann før jeg spiser drittmaten. Da er jeg for det første ike så sulten i utgangspunktet og for det andre har jeg god samvittighet. Det gjør at jeg føler det er enklere å begrense meg.

Ellers råder jeg deg også til å skaffe deg et håndarbeid som holder hendene okkupert. Det er en god hjelp når man sitter forran TV eller liknende. Trening hjelper også meg til å få mindrelyst på usunn mat.Et legebesøk er heller ikke dumt. Det kan jo hende du kan få hjelp der.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...