Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Etter vi var på 5 mnd kontroll fikk jeg beskjed av helsesøster å gi grøt før melk. Siden det var melkepulver i grøten og man da skal gi mindre mme i døgnet. 0500-130 mml 0800-en full porsjon grøt 1100-en halv most banan (prøvde å gi melk etterpå, men hun ville ikke ha) 1430-130mml 1800-en full porsjon grøt Prøver å innføre middag også, men hun er vel ikke helt vant til de smakene enda. Grøt og banan går ned på høykant, men ikke middagen helt enda. Er ikke så lett dette med mat altså. også blir det ikke helt til samme tid hver dag, spørs helt hva vi gjør på dagen. Hva begynte dere å gi til middag? Har kjøpt glass og prøvd å lage selv
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Hun er bare 5 mnd, ikke stress med maten. Hun trenger ikke spise middager osv enda... Ville droppet det og prøvd igjen om en mnds tid heller.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Min er 6 mnd nå, men har siden hun var 4-5 mnd spist en hel porsjon med grøt til morgen og kvelds. I tillegg spiser hun mme-måltider ca hver 3.time: 180mml.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Hun spiste mye mer mme før, men det er vel pga grøten kanskje? Og gir dere mat når babyen viser tegn til sult, eller samme klokkeslett hver dag? Altså, selv om det ikke har gått tre timer siden forrige måltid og hun er sulten så får hun mat. Har aldri nektet henne det, men er sjeldent hun blir sulten før tre timer. Men jeg lager uansett for å ha en liten rutine på det. Og hun spiser da, men tvinger ikke i hu mat hvis ikke hun vil ha. Ja, er en "hysterisk" førstegangs hvis noen lurer. Vil bare gjøre ting riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå