Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Noen her som har blitt det? Trodde det var en av de såkalt "sikre" periodene, men veninna mi påstod i dag at hun ble gravid rett etter endt menstruasjon (1-2 dager etter). Kan man det da? Det må vel bety at syklusen er på bærtur og at man har veldig tidlig eggløsning?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Kan faktisk skje. Selv slipper jeg til tider 2 egg, første gangen jeg ble gravid, så hadde jeg normal menstruasjon i 1 uke, men fikk gravid symptomer, tok test, og var gravid! Legen forklarte det med at jeg hadde slippet to egg, det ene hadde "fått normal mens" til å gå, det andre ble befruktet, men dette ble ikke vist i test før blødningene stoppet, da blodet dekket for HCG. Man kan også få 2 egg befruktet, ha SA på det ene, mens det andre fortsetter å utvikle seg.
Gjest Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Jeg har stabil syklus og ble gravid (altså hadde sex som førte til graviditet) to dager etter avsluttet mens. Så ja, det er mulig:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Selvfølgelig kan man det! Mange har ustabil syklus, og da kan eggløsningen komme når som helst. Og som kjent er det eggløsning som har betydning for om man blir gravid eller ei, ikke når man har mensen. Jeg har hatt eggløsning på alt fra dag 7, dag 10 og dag 21 i syklusen, og da jeg fikk el på dag 7, sluttet mensen to dager før. Altså kunne jeg fint endt opp som venninnen din.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Vet om flere som har blitt gravide i de "sikre periodene". Det er vel i grunnen ingenting som heter det heller. Har hørt om kvinner som har eggløsning samtidig som mensen også (påvist hos lege), så alt går an. Men "normalt" sett skjer det ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå