Gå til innhold

Kan jeg forlange narkotikatest av bf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet ut av at bf bruker narkotika )-: kan jeg gå til politiet og forlange narkotikatest eller burde jeg ringe barnevernet? vil at han mister foreldreomsorgen men vil gjøre dette med minst mulig oppstyr. er det noen grei måte og få gjort dette på eller må jeg se for meg en endeløs runde i rettsapparatet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke kreve eller forlange nark.test.

Du bør kontakte barnevernet og be om råd om bla. eventuell tilbakehold ved samvær pga. mistanke om narkotikabruk.

Skrevet

Nei, det er ikke noen grei måte å få gjort dette på. Nei, du kan ikke uten videre forlange narkotesting og nei, barnevernet kan neppe hjelpe deg noe særlig ...

Du bør kontakte en familierettsadvokat, vurdere å nekte samvær og kunne argumentere for at han ikke er egnet til å ha barnet (jeg går ut fra at du har hovedomsorgen og han samvær?) Dersom han bare bruker stoff av og til og ikke er ruspåvirket under samvær, har du ikke noen spesielt sterk sak.

Skrevet

huff. nei ikke lett dette men takk for svar. han bruker amfetamin og hasj dagelig og selger det i tilegg.. vi har delt foreldrerett men jeg har hovedomsorgen. er livredd for at at lille skal få i seg noe av stoffet hans. Tror jeg skal snakke med fastlegen min først, så ta et møte med barnevernet og høre hva de eventiuelt sier. eller kan jeg jo snakke med politiet siden jeg vet han selger. men den føler jeg er litt for drøy. men må jeg så må jeg... rart ikke barnevernet kan gjøre mye da.. trodde de hadde ganske mye makt..

Skrevet

hærlighet er dette noe å lure på? med fare for å høres frekk ut, men selvsagt skal du enten kontakte bv eller politiet. aller helst begge deler. du kan gi et anonymt tips til politi.

hvis du tar kontakt med politiet, vil de ta kontakt med bv som igjen tar kontakt med deg. og for all del NEKT samvær hvis du mistenker at han tar narkotika. han vil da senere kunne få samvær med en annen voksen tilstede, hvis han tester positivt på det ene eller det andre eller hvis han oppbevarer narkotika.

hilsen ei ble kontaktet av bv etter ar bf ble tatt for bruk og oppbevaring a 3 narkotiske stoffer

Skrevet

Tror nok bv kan hjelpe deg så ta kontakt med dem.

Jeg ble også kontaktet av bv etter bf hadde blitt tatt for salg/kjøp/smugling av narkotiske stoffer. De var bekymret for samværet. Men det var ikke noe samvær så da ble saken lagt død for vår del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...