Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Har en liten baby på 4 og en halv mnd;)Hun får bare MME, og er oppe i OVER 1 liter(som er anbefalt) i døgnet. Hun er god og rund og krever masse mat! Nå har jeg kjøpt grøt(fra 4 mnd) og grønnsakspure...ene helsesøstera mente det var kanksje litt tidlig, mens en annen helsesøster mente jeg skulle bare gi henne noen teskjeer pr.dag... noen som har gitt mat så tidlig til sin baby?Blir dem ikke mere mett av slik mat?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Vel begynte og gi ungen min bittelitt grøt/purè fra han var 2 mnd(var også på mme) Var vel rundt den tia han begynte og sove hele nattan(sammentreff eller ei)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Begynn med lit grøt du.. Hun er jo over 4måneder, og drikker ganske mye mme.. Vil nå si at det er mer farlig å drikke så mye mme over lengre tid enn å begynne med grøt nå. 4måneder er heller ikke tidlig. Begynn gradvis med en smaksporsjon og øk etter hvert til en full porsjon. Jeg har en baby på 3mnd, og skal snart begynne smått med grøt selv, rett å slett fordi at han ikke blir ordentlig mett av mme, og er mye urolig. Hs anbefalte at jeg ventet, men jeg velger egen magefølelse, vil ha en mett unge!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Du kan fint begynne med grøt el. nå. Det er ikke anbefalt å drikke mer enn 1l. mme i løpet av et døgn så hun er nok klar for mere mat. Jeg tenker også å begynne tilvenning til mat ved ca. 4 måneder. Har du boka "Mat for spedbarn"? Der står det greit om tilvenning til mat. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 vi begynte med grøt da han lille var 3 mnd. Gikk helt fint, han er nå 4 mnd og er oppe i to fulle porsjoner om dagen. Begynte tidlig fordi han ikke ble mett av mme og drakk altfor mye i forhold til anbefalt mengde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå