Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Hender det at arv kan bli tatt opp i een begravelse. Vi er en familie som nesten aldrig møtes ellers,,
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Tror ikke det er vanlig. Jeg hadde oppfattet det som høyst upassende å begynne å snakke om / diskutere arv i en begravelse (og jeg er ikke engang så "fin" på ting, men det går grensa)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Det var helt vanlig tidligere da kommunikasjonene var dårligere og døden var en mer normal del av livet. I dag er man gjerne litt merforsiktig, men det er ikke noe uvanlig i at det blir snakket om når man likevel er samlet. Det vanlige, og ofte beste tror jeg, er å vente til etter selve begravelsen. Jeg ville ikke tatt det opp i kirken eller mensalle var samlet til minnestund etterpå, men så snart de som ikke hører til fammilien har reist ville jeg ikke annsett det som rart om fammilien setter seg ned og snakker om arv. Eventuelt kan dere avtale på forhånd at alle blir en dag ekstra og avklarer ting dagen etter begravelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå