Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Gjør en eller flere av disse tingene hver dag så kan du bli ett bedre menneske. 1. Smil til fremmede 2. Bli kjent med en du ikke trodde du hadde noe til felles med. 3. Erstatt baksnakking med framsnakking (å snakke positivt om noen) 4. Inviter mennesker du er glad i på hyggelige ting 5. Fortell venner og familie at du setter pris på dem og det de gjør 6. Si ifra når du syntes noen er flink til noe 7. Vær positiv 8. Slutt å bruke negative ord som nei, ikke osv. 9. Ikke glem folk som har opplevd vonde ting. Vi glemmer etter en stund men det gjør ikke de som har mistet noen de er glad i eller andre vonde ting. Vis at du bryr deg på andre måter enn kun tanker. 10. Bry deg. Ikke bare se på at ting skjer men delta.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Jeg er bare ETT menneske, ikke flere! Et menneske, flere mennesker... Ett ( med to t-er) er et tallord!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Enig med det meste, men jeg må faktisk lære meg å si nei oftere, ellers bli jeg helt oppbrukt!!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 1 Lær deg å si nei, ellers blir du utnyttet! 2 Vær åpen og si tydelig fra om hva du ønsker og mener, ikke tro at andre kan lese tankene dine. 3 Be folk utdype hva de mener, når de sier noe tvetydig så du vet hvor du har dem. 4 Si klart ifra når du blir såret og si fra om grensene dine. 5 Se, hør og kjenn på følelsene til deg selv, dine barn og din partner. Gjør du dette, får du det bedre med deg selv, og da blir også forholdet ditt til andre mennesker bedre
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Høres ganske egoistisk ut. Hvorfor bare se seg selv og ikke andre?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Det er dette som er misforståelsen. Det er avgjørende å kjenne seg selv og ha det godt med seg selv og være glad i seg selv for å kunne ha overskudd til å være noe for andre. Har du det godt, kan du være god, så enkelt er det faktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå