Anettemor82 Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg har en gutt på 10 mnd som begynte i barnehagen igår og det går ikke så bra som jeg hadde håpet. Han gråter hele tiden mens jeg er borte. Jeg vet ikke om det har noe med den personen som er kontaktpersonen hans (muslimsk dame) eller om det bare det at han er mammadalt (noe jeg vet han også er). Jeg er ikke rasist og damen er veldig koselig, men jeg synes hun er for usikker og for lite utadvent til å være kontaktperson. Jeg lurer på om han reagerer på skautet hennes eller om alt er helt tilfeldig. Grunnen til at jeg lurer er at da en mann overtok ham gikk alt fint uten gråt i over en halvtime. Etter det var han ikke god nok lengre. Jeg har også en gutt på 2 1/2 år som går på samme gruppe, men det ser ikke ut til at det har noe å si for minstemann.. Er litt fortvilet for jeg hadde jo håpet at det skulle gå LITT bedre på dag 2. Noen med råd, erfaring eller rett og slett bare trøst?!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Dag 2? Litt is i magen. Jenta mi gråt vel 3 dager sammenhengende hos dagamma (unntatt da de så på pusen hennes). Men så var det over. Da hun gikk over fra dagmamma til barnehage var den biten unnagjort og hun gråt aldri.
Gjest Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Det er tungt i starten.. noen barn gråter i ukesvis... ikke for å være kjip altså, men det er ganske vanlig. Mens andre barn synes det er greit fra dag en... Men, trøsten er at de blir jo fornøyde etterhvert.. Er sjelden unger mistrives i bhg hele tiden årer rundt... de fleste synes det er stas. Men det er tungt i starten, de er vant til å henge med mamma fra de er født, og nå blir de plutselig levert til noen fremmede mennesker og mamma skal ikke være der.. ikke lett for de små og forstå.. Tror ikke det har noe med damen å gjøre.. men at mamma ikke er der. Men det går over... lover... min gutt var 1,5 når han begynte, men han gråt ved levering hvertfall en måned... En i bhg til sønnnen min bare gråt og gråt i ukesvis.. hele tiden... Men det gikk over.. så ble han en glad liten gutt istedet. :-)
Ugl@ Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Faktisk kan småbarn/ babyer reagere nagativt på feks ting som skaut, hudfarge, briller eller skjegg for den del. Alt etter hva de er vant til i grunn. Minsta var helt hysterisk til svigermor da hun var i den aldreren, hvorfor vet jeg ikke, men svigermor er bare snill og god med ungene..men var tydeligvis noe ungen ikke var trygg på, men hun hadde ingenting i mot skjeggete og bebrillede menn. Mellomste var livredd menn med skjegg, så svigerfar måtte ta skjegget en periode pga dette.. Det går seg nok til etterhvert skal du se :-)
Anettemor82 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2010 Takk for mange gode svar:) Var vel litt bortskjemt med eldstemann da han begynte 18 mnd gammel. Han storkoste seg fra dag 1. men han hadde jo vært hos mormor et halvår før det så hadde en grei overgang der. Ja, det er vel tidlig å si når det bare er dag 2, men jeg tenkte på at de fleste har jo bare 3 dager på seg før de må i jobb igjen. Heldigvis har jeg hele uken så jeg håper det skal gå til den tid. Godt at det ikke MÅ ha noe med damen å gjøre for jeg synes rett og slett synd på henne.. Håper jeg går på jobb med god samvittighet neste mandag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå