Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Vi skal reise på ferie i 10 dager til varmere strøk når barnet er 12 måneder gammel. Planen er at besteforeldre skal komme og passe ettåringen hjemme hos oss mens vi er borte. Besteforeldrene bor på en annen kant av landet, og barnet ser ikke dem så veldig ofte. Vi skal reise mange sammen, og ingen av de andre skal ha barna med. Det blir også veldig dyrt å ha barnet med. Vi skal altså reise bort i 10 dager, og overlate ettåringen til besteforeldre som barnet ikke kjenner så godt. Vi kommer ikke til å ha hatt noe særlig barnevakt før den tid kommer, kanskje ei eller to overnattinger borte fra barnet. Jeg er i tvil om dette kommer til å gå bra. Ville du reist uten barnet?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Du sier selv dere ikke pleier å ha barnevakt. Barnevaktene kjenner nesten ikke barnet og omvendt.. Klart jeg IKKE hadde reist på ferie uten barnet i 10 dager da! Hadde enten blitt hjemme eller tatt barnet med. 10 dager er også veldig lenge. Dyrt og ta med barnet?? Barnet kommer jo grtis på flyet og hotellet da.. Nei huff.. Hadde aldri klart og dra i denne situasjonen..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Det er nesten så jeg ikke klarer å ta deg alvorlig? Tuller du? Prøver du å provosere? En ting er å være borte en uke fra en på 12 mnd om de er hos personer de er trygge på og vant til å være med. MEN ærlig talt: Hva feiler det dere? Nei, stakkars barnet deres. Et så lite barn overlatt til besteforreldre han/hun ikke kjenner noe særlig i 10 (!) dager. Jeg hadde aldri klart det. Og du sier det blir dyrt å ha med barnet? Barn under 2 år koster så og si ingenting å ha med seg. Mat må de ha hjemme også, transport og hotell er tilnærmet gratis for de små
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 vi var i tyrkia en uke i mai, uten småtten. han var da 18 mnd gammel. han var hos oldeforeldrene sine(unge og spreke riktignok), han kjenner de veldig godt, så det var ikke noe problem. han storkosa seg. men det er nok ikke noe vi kommer til å gjøre så veldig ofte, var ganske hardt å være borte fra han så lenge. men uansett, han var hos noen han kjenner veldig godt, hadde nok ikke etterlatt han hos noen han knapt kjente. men det må dere nesten bare føle på selv.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Jeg prøver ikke provosere nei.. Dette var opprinnelig planen, men har tenkt meg om og vil ikke reise uten barnet. Mannen min er uenig med meg og mener barnet klarer seg fint uten oss i 10 dager. Og ja.. det vil koste endel.. det er snakk om et cruise hvor man betaler ganske mye.. selv for små barn. HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Jeg syns det sier utrolig mye om hvor dere setter barnet deres... Han er iallefall ikke første proritet virker det som? Man kjøper da en reise man har råd til. Hvor hele familien kan være med? Jeg hadde ikke klart å være borte fra sønnen min på 12 mnd og ikke har jeg noe ønske om det heller. Vi har vært på 2 syden turer nå i sommer, og jammen har vi stooor kost oss alle som en. Stakkars stakkars barnet deres. om mannen din absolut vil, så hadde jeg sagt at han fikk bare dra. Men også lagt til at jeg ble hjemme, og tok vare på barnet vårt, som tross alt trenger foreldrene sine...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Skal besteforeldrene være litt hos dere før avreise da?? Om så er så kunne jeg fint gjort det med tanke på barnet, men ville selv hatt problemer med å være så lenge borte....med ellers kan det gå riktig så fint:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 Jeg ville aldri latt barnet være sammen med besteforeldrene i 10 dager om de sees sjelden.. må jo iallefall være noen barnet er trygg på. Jeg var borte fra barnet mitt i 4 dager da han var 15 mnd(h*n var hos mormor som han kjenner godt,sees flere ganger i uka), det var lenge nok for meg, å barnet gråt da jeg kom hjem...ingen god følelse i mamma hjerte da..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 Barnet er min førsteprioritet i alle fall..Det er jo derfor jeg spør om hva dere mener.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Besteforeldrene kommer sikkert dagen før vi reiser eller noe sånt.. HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #11 Skrevet 10. august 2010 Tuller du? Dagen før dere reiser?? Og en ettåring?? Jeg tror du er spik, spenna gæren! Hvorfor i alle dager må du spør hva vi mener, greier du ikke prioritere ungen din først sånn helt av deg selv? Jeg trodde de fleste mødre visste slikt i hjertet sitt jeg!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #12 Skrevet 10. august 2010 Om de ikke skal treffes mer enn det før dere reiser er det alt for kort tid til at barnet skal bli kjent med dem..
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #13 Skrevet 10. august 2010 Jeg er ikke spik spenna gæren, og har ikke tenkt å reise fra lille gullet mitt. Men mannen min trenger litt overbevisning. HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #14 Skrevet 10. august 2010 Da får dere enten ta med ungen, eller så får far reise alene.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #15 Skrevet 10. august 2010 GALSKAP...bare i det hele tatt å vurdere å reise fra en på 12 mnd og etterlate det i hele 10 dager med "fremmede" er GALSKAP.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #17 Skrevet 10. august 2010 Forumtroll? Synes du problemstillingen var så usannsynlig? Nei, jeg er ikke et troll. Flere andre i reisefølget har barn på samme alder, og de skal reise uten den lille. Men de har antagelig barnevakt som kjenner barnet bedre enn det vår barnevakt gjør. HI
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #18 Skrevet 10. august 2010 Enten forumtroll eller noe alvorlig galt med deg.. HUff, stakkars barnet som har noen foreldre som tenker tanken på å forlate barnet til noen som ikke kjenner barnet. OG I 10 dager? HUFF
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #19 Skrevet 10. august 2010 De kjenner barnet, men det vil være ca. 1 mnd siden de så det sist. Jeg har reist endel ganger til besteforeldrene i løpet av permisjonen, så helt ukjente med barnet er de jo ikke! Uff, så fæl jeg er!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #20 Skrevet 10. august 2010 BARNET kjenner ikke dem! Og er ikke trygg nok på dem av å se dem så lite, at det er forsvarlig å overlate det til dem i hele ti dager! Eller noen dager forsåvidt! Synes at det er hårreisende å tenke på å reise fra en så liten unge så lenge uansett, men det er jo helt fjernt når man atpåtil skal overlate den til mennesker den ikke har sett på en mnd! For at dette skulle vært noe å snakke om i det hele tatt, måtte de kommet hvertfall en uke i forveien og tatt seg av ungen mens dere var der så lenge! Vi skal reise fra vår på 17 mnd for en hel helg snart, og da skal ungen bli passa av besteforeldre som den ikke omgås daglig. De skal selvsagt komme minst en uke i forveien for at unegn skal bli trygg på dem igjen! Noe annet ville jo vært helt uansvarlig.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #21 Skrevet 10. august 2010 Jeg tror du vil få en fæl tur om du reiser uten barnet. Savnet og samvittigheten vil nok gnage for mye. Grunn nok til å ikke reise uten barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #22 Skrevet 10. august 2010 Jeg er enig med dere. Men pappaen ser ikke helt problemet. Han blir nok å reise uten oss. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå