Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 .....for å foreta en brystundersøkelse. Jeg er så utrolig redd for brystkreft, har vel såkalt helseangst. For ca to år siden kjente en lege på brystene mine, og fant ingenting. Men siden da har jeg ikke kjent på dem i det hele tatt, og er livredd for at hun skal finne noe...... Jeg er 32 år. Noen som kan berolige meg litt???? Jeg har visst ingen risikofaktorer, ingen i familien har brystkreft.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Slapp av. En kan da ikke gå og bekymre seg for sånt. Jeg har aldri undersøkt brystene mine selv om moren min har hatt brystkreft. Det er uhyre sjeldent at man får det før man i hvert fall er over 40.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Ikke for være vemmelig, men min erfaring med mennesker med helseangst eller hypokonderi er at de er veldig vanskelig å berolige. Du vet jo sannheten selv, men har en komplikasjon som gjør at du ikke er rasjonell når det kommer til sykdom. Så mitt beste råd må være å søke råd og hjelp for din helseangst. Jeg kjenner en som dro til hypokonderklinikken i Bergen og han ble veldig veldig mye bedre. Din siste setning er jo grunn god nok til at du ikke trenger bekymre deg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Takk for svar! Helseangsten min har en slik form at hvis jeg får beskjed av en lege at jeg ikke er syk, så slapper jeg helt av i det. Jeg er heller en hypokonder med "strutsementalitet" om dere skjønner. Tør ikke gå til legen. Derfor har jeg brukt mye energi bare på å bestille time. Svarene deres hjelper faktisk! Jeg trenger å ghøre at jeg er irrasjonell.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Men siden da har jeg ikke kjent på dem i det hele tatt, ----------- Er du ei sånn grismerr som ikke vaske deg rundt puppene heller?? Begynner du og vaske puppene om ikke annet en gang i uka, så vil du faktisk merke både forskjeller og kuler og andre klumper etterhvert hvis sådant skulle eventuelt dukke opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå