Popelko Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg og sambo er i gang med prøvingen for å få en liten en til. Har prøvd i ca 3 mnd nå, så håper snart jeg tester positivt Gutten vi har fra før blir 2 år i november, vil egentlig ikke ha så stort hopp mellom dem, men tiden går jo så fort! Hvor lenge holdt dere på med prøvingen før spiren satt ? Veit det er veldig individuelt, men gøy å høre erfaringer likevel
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Vi har akkurat blitt gravide med nr 2 og det fikk på 1. forsøk som med nr 1. Så vi er veldig takknemmelige for at vi er så heldige!
Snuppa! Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Vi har to der spira satt på første forsøk. Men det normale er 6 mnd med prøving, så det er jo innenfor det man kan forvente.
Popelko Skrevet 10. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2010 Ja da var dere jammen heldige Førstemann her var ikke planlagt, og da skjer det jo såklart
Popelko Skrevet 10. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2010 Snuppa: Jeg gir det nok 3 mnd til før jeg begynner å deppe men håper det sitter noe før jul
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Førstemann var verdens flotteste uhell som ung. Andremann var et gjennomtenkt valg med en ny samboer/kjæreste - og det skulle vise seg å bli etterlengtet også etter 1.5års prøving. Nå er gutten 3.5mnd Nå fikk jeg også påvist PCO som utgjorde årsak til ventingen, og jeg tok pergo-kur. Spiren satt på første pergo-kur forsøk. =)
Gjest Macy Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Dette temaet har jeg snakket med mange venninner om, og svaret er vel at dette er veldig varierende, uavhengig av om man fikk det til raskt eller ikke første gang. Man har ingen garanti uansett. Ofte har jeg sett de som har slitt med første, få det til kjapt andre gangen (og får da to veldig tette, hehe), mens de som var raskt ute først, kan slite mer andre gang. Tror det viktigste er å være klar over at det KAN ta tid, og prøve å ta det med ro. Ikke bry deg om hvis det skulle bli en større aldersforskjell enn du først hadde tenkt, det er ikke mulig å planlegge alt, spesielt ikke når de små skal komme. Jeg har tre år mellom mine, og synes det er perfekt :-) Lykke til med spiringen :-)
Mammantil1ermannogdag9snup Skrevet 11. august 2010 #8 Skrevet 11. august 2010 Vi drev på en stund.. Ett år før alt gikk som det skulle. Hadde to SA i mellom tiden. Etter at vi mista 2. gang så leste jeg en sånn kolonne i fhm der linni meister av alle ting svarte på spm. hun hadde fått ett spm om hvordan man blir gravid, jeg var egentlig litt sånn små irritert på at ho var gravid så tenkte jeg ikke skulle lese svaret, men det ble til at jeg gjorde det like vel(nysgjerrigheta tok overhånd) Ho hadde lista opp noen kriterier... Bl.a 1 at man måtte slutte med alle gledes drepere som kondom og piller o l 2. at mannen skulle be ut på date i det tids rommet man hadde mulighet for å bli gravid 3. at man skulle holde på som kaniner når man hadde eggeløsning. 4. At man skulle AVTALE på forhånd at man skulle HOPPE AV I SVINGEN..!?!?!!? 5. når man da kommer til den FORDØMTE SVINGEN så skulle man ta RENNAFART OG DRITE I FORRIGE PUNKT.... syntes faktisk at ho hadde ett poeng, for man sier jo at man viss man tenker på det jeg må bli gravid, jeg må bli det nå snart så kan det ta gå en stund før det skjer.. heter seg jo at de som har mista blir fort gravide igjen så sier ikke at ho hjalp oss, men jeg fikk meg en god latter som gjorde at jeg slappet av litt mer rundt det og så tok vi den rennafarta... ;P la tankene fly, "dont ask just do" og LYKKE TIL=P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå