Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Hun ene som jeg studerer med, fortalte før sommeren at hun var gravid. Var da 13uker på vei da hun fortalte det. Så møtte jeg henne idag, tilfeldig. Så sier jeg "åh, så fin mage du har fått, og ga henne en klem, har du vært på ultralyd nå?". Så ble hun helt stille, og nesten litt på gråten før hun fortalte at hun hadde hatt mistet barnet i uke 18 (hadde vært dødt i 2 uker før det ble oppdaget). Jeg synes jo så klart kjempe synd i henne, men jeg visste jo ikke det! Følte meg så dum, forstår jo at det er kjempe sårt og trist for henne. Hører med at denne jenten er litt lubben, så når jeg i tillegg kommenterte magen, kunne jeg likegodt sagt "gud, så feit du er". Uff:s
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Du, det var noen som sa noe liknende til meg også rett etter at jeg hadde mistet. Ble ikke sint pga det jeg altså, det er jo veldig naturlig at folk spør. Hun som spurte meg ble veldig forlegen og lei seg, men sånn er det jo bare.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Åååååh, nei! Det var sikkert veldig ubehagelig både for henne og deg... Litt komisk, hadde det ikke vært for at hun mistet..:-O
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 hun tenkte sikkert bare at det var vanskelig å fortelle det til deg, hun tenkte sikkert ikke på at det du sa var ufint, klart du ikke kunne vite det. Ikke tenk på det!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Det er ikke en nær venninne av meg (sier seg selv, siden jeg ikke visste at hun hadde mistet), men en jeg studerer med. Hun ville jo vært omtrent halveis, hadde hun ikke mistet. Men det var så klart skikkelig ubehagelig:S
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Av og til skjer det leie ting. Av og til kunne man bitt av seg tungen etter å ha plumpet ut med noe dumt. Lærdommen kan kanskje være å prøve å huske å tenke før man snakker neste gang, f.eks. spørre hvordan det går før man kommenterer magen. Det hender jo at gravide mister. Men det er lett å være etterpåklok! Jeg sa noe dumt for noen år siden som jeg gremmer meg over fremdeles! Jeg jobbet litt med ei som var seks måneder på vei. Neste gang jeg møtte henne var det gått fire-fem måneder og jeg traff både henne og kjæresten. "Hvor er babyen, da?" spurte jeg nysgjerrig og forventningsfull. Så viste det seg at babyen hadde vært død ved fødselen Vet at jeg kommer til å såre noen og dumme meg ut igjen, det er vel ikke til å unngå!?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Uff, pinlig med sånne situasjoner.. men du kunne jo ikke vite det. Husker jeg møtte en gammel kompis da eldste var ca 6 mnd. Han visste jeg var gravid, men hadde tydeligvis ikke fått med seg at det allerede var et halvt år siden jeg hadde født. Så sier han: gud så flott du var da, flott og nett gravidmage du har da! Jeg bare...eh, fødte for 6 mnd siden jeg. Ikke hadde jeg mage heller....hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå