Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg har hatt den vanen fra jeg gikk langt nede på barneskolen at jeg lyver om filleting for å ha noe å si. Ofte bare kommer det av seg selv og jeg angrer jo etterpå. Hvordan kan jeg klare å snu på en slik uvane som jeg har hatt i over 20 år? Spar meg for dumme kommentarer som "det er bare å slutte å lyve", for så enkelt er det ikke...jeg har prøvd. Problemet er at det bare kommer automatisk.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Det er ikke en uvane, det er en sykdom, en forstyrrelse, som du må ha profesjonell hjelp for. Kontakt fastlegen din og be ham henvise til psykolog e.l.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Jeg går ikke til legen for dette, for noe tull. Det er ikke slik at jeg lyver hver dag eller lyver om viktige ting, er kun fantasien som slår inn litt noen ganger sammen med mitt ekstreme engasjement i diskusjoner.... Ingen med noen seriøse tips altså?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Det ER jo et seriøst tips! Dette viser jo bare at du ikke eier selvinnsikt.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Tips fra en tidligere lystløgner: Få hjelp!! Vi mener alle at vi ikke lyver så mye, at vi fint klarer å rydde opp i denne forstyrrelsen selv! Men gjør ikke den feilen! Ikke gå her og tro du klarer dette på egen hånd! Jeg var som deg, slo til med noen løgner i ny og ne, og mente jeg fint kunne komme meg ut av dette selv. Så tråket jeg i salaten, familien min gikk lei av meg, samboeren over 5 år slo opp, sa at han ikke taklet dette lenger, venner startet å unngå meg. Det var først da jeg oppsøkte hjelp, og jeg er GLAD for at jeg gjorde dette. Enda jeg nå har en ny kjærest, venter barn med han, og familie og venner har kommet tilbake, så angrer jeg det jeg gjorde, og jeg sitter fortsatt med et sår oveer eksen min, men han ville ikke ta meg tilbake, enda jeg var "helbredet". Jeg elsker den nye kjæresten min, og den lille spira, men det er fortsatt sårt å vite alt jeg mistet, bare pga min holdning, og mine løgner.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Jeg hadde en slik venninne. Etterhvert skal det ikke mye til for å legge to og to sammen når ting ikke stemmer overens. Jeg gikk lei og det ble bare for dumt alt sammen. Jeg ville gjort noe før jeg mistet de rundt meg. Jeg orket ikke mer og brøt kontakten. Hun holder fortsatt på og har stadig nye bestevenninner. Bor i en mindre by, og er derfor ikke så vanskelig å følge med selv om vi ikke har kontakt og heller ikke å gjennomskue.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Oppsøk hjelp. Dersom du ikke klarer å slutte, så er det vel få andre muligheter enn profesjonell hjelp som kan være løsningen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå