Gå til innhold

Når man aldri har vært gravid tidligere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er sjansen større da for å miste? Synes "alle" mister en gang og to, før et fullført svangerskap, men er det virkelig sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har aldri mistet. i allefall ikke som jeg vet om.

Har 2 velskapte barn.

Skrevet

Jeg mistet den første , 2 og 3 gikk fint:) Er mer vanlig å miste på første forsøk, enn folk er klar over.

Skrevet

Sjansen for å miste er helt individuell. Du har ikke større sjans for å miste bare fordi det er første gang..

Mange mister, men det er jo naturens egen utvelgelse. Jeg har mistet 2 mellom mine to barn, og det var hardt, men tydeligvis ikke meningen. Jo yngre du er, desto større sjanse for å komme helberget gjennom, da eggene har bedre kvalitet i yngre alder, men det er ikke så veldig stor forskjell, da..

Skrevet

Jeg har vært gravid 9 ganger, og for min del var det sv.skap nr. 2 som endte i SA.

De aller fleste jeg kjenner som har hatt SA har ikke mistet første gang de var gravide.

Skrevet

Jeg har tilsammen vært gravid 4 ganger, er så heldig å ha en nydelig tenåring. Men andre man virker som aldri vil komme

Skrevet

Prøv å ikke være redd for det. De aller fleste graviditeter gir jo et vellykket resultat :)

Tror de fleste som mister, gjør det før de vet at de er gravide i det hele tatt, og det kan skje like ofte andre og tredje gang de er gravide.

Har en mistanke om at jeg mistet for et par år siden, hadde en rar blødning utenom tur, men hadde ingen mistanke om at jeg var gravid.

Har to friske barn og planlegger ikke å bli gravid.

Skrevet

Takk for svar jenter! Føler meg litt betrygget, selv om jeg forstår at alt kan skje, og at det er naturens gang.

Man blir bare så utrolig nervøs av å lese på Bli Gravid og 1. trimester sidene, hvor folk jubler over positiv test en dag, for så å meddele en uke senere at det gikk gale veien. Blir jo helt nervevrak av dette her.

Skrevet

Jeg har fire barn og aldri mistet!

Skrevet

Grunnen til at folk jubler over positiv test den ene dagen og gråter over SA dagen etter, er at de tester for tidlig!! Hvis ikke testomaniet hadde bredd om seg, så hadde de ikke visst at de var gravide en gang fordi mensen kom til riktig tid, bare litt anneledes...

Lykke til! Prøv å kose deg med graviditeten likevel, og hvis du blir mer bekymret av å lese på 1. tri, så holde deg på anonymsiden i noen mnd;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...