Gå til innhold

til dere som har barn på rundt 8mnd.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bruler dere og "jobbe"for at barnet deres skal sove på dagen hvis de ikke er sånn at de sovner av seg selv lett?Altså at dere bysser i gjerne en time eller går tur der det er mere stille selvom dere er på andre ærender..Eller venter dere bare til barnet er så stupstrøtt at det sovenr av seg selv...

 

Er i ett dilemma der jeg ikke vet hva jeg skla gjøre ang søvn på dagtid og forsåvidt natttid.

 

Jeg tar meg selv ofte i at jeg har brukt flere timer på å få henne til å sove i formav byssing,amming elelr at jeg legger henne i sengen -hun skirker-jeg går inn å legger henne ned -hun reiser seg og skriker-jeg inn igjen-hun reiser seg og skirker-jeg inn igjenn osv osv og det kan ta flere timer.noen ganger gir jeg opp noen ganger gir hun opp.Disse teknikkene bruker jeg litt alt ettersom dagsformen henne og min.Og stresser noe enormt med at hun skal bør sove før 1600 som helsesøster anbf og dette smitter over på den gangen hun sover før det for hvis jeg ikke får henne til å sove innen ett hvist kl på formiddagen går den "nappen"før 1600 i vansken...

 

Hva gjør jeg???Blir gaaaal av denne søvnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du skriver ingenting om hvor mye dattera di sover om natta, men unger har ulikt søvnbehov, akkurat som oss voksne. "Standard" for de minste er 12-14 t søvn pr døgn. Noen sover 12 t om natta og bare litt om dagen, andre sover mange ganger hver dag, og mindre om natta, og atter andre sover både godt om natta, og flere ganger hver dag.

 

Vi har to små på hhv 1 og 3 år. De sover fra halv sju om kvelden, til seks, halv sju om morgenen, og i tillegg når de viser at de er trøtte om dagen. - Bortsett fra etter 16, som du også skriver. Da får de ikke sove om de er aldri så trøtte, det er jo bare et par timer til leggetid!

 

Syns ikke du skal stresse så alvorlig med den sovinga på dagen jeg. Prøv å la henne styre det litt selv et par dager, og se hvordan det går. Det kan jo godt hende at hun er av den typen som ikke trenger så mye søvn på dagtid? :-)

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...