Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg begynte ikke å ta Folat ca før 1 måned ut i svangerskapet. Før dette følte jeg meg i ganske bra form. 5 dager etter jeg begynte med Folat, så ble jeg i veldig dårlig form. Vondt i musklatur i kropp, svimmel, feberfølelse, kvalme, mageskau osv. Jeg vet at mange av disse symptomene er vanlig i forbindelse med graviditet. Men det som er litt rart er at i går så glemte jeg å ta Folat og har heller ikke gjort det i dag. (etter 3 uker med folat) I dag er brått formen mye bedre. Bortsett fra kvalmen, så er hodepinen omtrent vekk, magen er mer i balanse, ikke så vondt i kroppen og almenntilstanden er mye bedre. Det kan jo så klart ha med hvor jeg er i graviditeten, men synes det er rart det gikk over på samme tidspunkt. Jeg har lest at å ta Folat ikke gir bivirkninger. Men er det noen som har hørt eller erfart noe annet?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Det er viktig å melde fra til lege eller apotek om man får bivirkninger som ikke står på pakningsvedlegget. Men; Mageskau??? Hohoho ))
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Tok det i hele kvalmeperioden min, som var fra uke 7 til uke 18, og syntes det forverret kvalmen. Men man bør jo ta det til man i allefall er helt trygg på at man er passert tre fulle måneder.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Hehe:-) Men det er litt vanskelig å vite om alle symptomene egentlig bare skyldes graviditeten eller om det kan ha noe å gjøre med Folat. Har lest det ikke skal ha noe å si. Men er jo dumt å stoppe opp med Folat også,i fohold til barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Er det kun folat eller generellt kosttilskudd med folat i? For det kan man nemlig bli dårlig av.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Bio- Folin heter det jeg tar. Tror det er ren Folat.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Fikk en bekreftelse i går på at en faktisk kan bli dårlig av Folat av lege. Hvorfor står ikke dette på pakningsvedlegget da tro? Uansett så er Folat viktig for fosteret, så må jo bare taes.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2010 #8 Skrevet 12. august 2010 Jeg ble også skikkelig dårlig når jeg begynte å ta folat. Men spurte damene her inne, og fikk da beskjed om å ta folat sammens med mat. Og da fant jeg også ut at det hjelper fint lite å ta folat sammen med et knekkebrød, jeg ble like dårlig. Men sammen med en fullverdig middag, så gikk det helt fint, og ingen mer kvalme og ubehageligheter fra folaten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå