Gå til innhold

Ang. å sove ute i vogna...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Somregel sover sønnen min inne på dagtid, men det hender jeg har latt ham sove ute, hvis vi fks har kommet hjem fra butikken og han nettop har sovnet. (våkner hvis jeg bærer ham inn). Men en dag sier samboeren min at ikke syns noe om å la han sove ute... For han var redd for kidnapping. Hønepappa?? Jeg har ALDRI i mitt liv hørt om noen som blir stjelt fra sin egen hage, i Norge. "En gang må jo bli den første". Sier han. Jeg må jo nesten bare respektere det og la han sove inne. Praktiserte samme da min datter sov på dagtid, tenkte aldri på kidnapping:/ Han sier det er greit om vogna står bak huset, i hagen. Men ikke i gården, foran inngangen, så alle kan se..Forstår han altså, men er det ikke LITT hønepappa for det?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da ville jeg heller trillt på baksiden av huset eller på trappa om det er mulig. Tenk på all den friske luften barnet får da. Bruk det som argument. Ville forstått det om det var i en blokk midt i Oslo by...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i en storby, men ikke Oslo, og utenfor sentrum. Ett trygt og fint strøk.. Men faktisk, etter han sa det, fikk jeg litt støkken i meg, og kommer ikke til å sette ham foran huset igjen. Du vet ALDRI om der går en looney forbi.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor og hvordan man bor.

 

Vi bor på landet og her sover ungen ute i vogna på dagtid og i senga om natten. Har gjort det slik for da blir jeg (er alenemor) litt friere på dagtid og når babyen sover så kan vi fortsatt være ute, trille tur, besøke venninner osv. Jeg blir ikke så bundet til hjemmet som jeg ville vært om hun kun sov inne.

Og på pluss-siden så er hun blitt vant til masse lyder og sover seg godt gjennom alt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du har babycall i vogna så dere hører om noe skjer? Jeg ville nok ønsket å ha babyen et sted man kunne holde øye med vogna også. Man vet jo aldri om nabobarn kan finne på å titte inn og evt prøve å holde og sånn... vi bor på landet og har få naboer, men kommer til å sette vogna på verandaen for utesoving så vi har bedre kontroll. Det løper jo både hunder, barn og katter rundt i de fleste boligstrøk, så kontroll er fint, men kidnapping er kanskje litt uvanlig inntil videre. Kommer nok det også etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...