Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg kjenner voksne i 80-års alderen som hele sitt liv har klart å etablere nye vennskap. Det har fått meg til å tenke at det slettes ikke er umulig å få venner selv om en er voksen og etablert. Det er ikke umulig å få venner uansett. Her på anonym er det med ujevne mellomrom noen som søker nye vennskap og som trenger råd om hvordan de skal klare det. Derfor har jeg skrevet et blogginnlegg om hvordan få venner, her er det: http://snakk.klikk.no/flere_tema1/foreldre/b/wwwlammelretbloggno/default.aspx
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Innledningen på blogginnlegget ditt beskrev meg på en prikk. Ung når jeg fikk barn, og jeg var den eneste i venneflokken som tok neste skritt for å si det sånn. De hadde fremdeles sine interesser, jeg hadde verken mulighet eller interesse av å holde på med det samme gamle. Jeg har ikke funnet igjen interessen for fest, kino flere ganger i mnd, og andre typiske singel/barnløs-aktiviteter. Det er ikke meg lenger. Så da satt jeg der da.. Når første året var overstått var jeg alenemor og hadde enda mindre mulighet til å komme meg ut, og etterhvert forsvant de sånn rent fysisk ihvertfall. Begynner å få bygd opp nye vennskap, men det er vanskelig. Det er liksom noe med det å komme ny inn i et etablert fellesskap. Sånn er det for barn, og sånn er det for voksne. Men det er ikke umulig, og det er godt å vite :-)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Jeg hører mange si at det ikke er lett å få nye venner, spesielt dersom en er innflytter. Derfor mener jeg det er viktig at en ikke bare sier seg fornøyd med de vennene en har, men er åpen for nye vennskap. Det går fint an å ha mange venner, trenger ikke alle vennene på samme måte. Noen er det fint å gå på kino med, noen har en dype samtaler med og andre diskuterer en tv-programmer med. Det er viktig å ha noen. Jeg tror at det som regel finnes noen som er åpne for nye vennskap. Jeg har erfart at jeg finner nettopp disse på f.eks babysang og andre steder jeg har nevnt i blogginnlegget. Godt å høre at du er på vei til å etablere nye vennskap og har det bedre i dag! Akkurat som du sier er det ganske likt for voksne og barn. Vi har mye å lære av barn på det området. Og det er viktig at vi er gode forbilder for barn. De ser på oss voksne og hvordan vi forholder oss til hverandre og til vennene våre kopierer de. Å være ung mor blant eldre mødre kan sikkert være en vanskelighetsfaktor. Hva tror du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå