Gå til innhold

Dagsoving - 9 mnd. Hvor mysover deres babyer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange dupper har deres babyer på ca 9 mnd? Jenta mi har ofte bare en, og det føler jeg er litt lite. Sånn som i dag sto vi opp kl 8. Hun virket trøtt i halv elleve tiden så da trillet vi en tur, men da skulle hun slettes ikke sove. Var hjemme igjen rundt kl ett, og da fikk hun middag og pupp og sovnet ca kl halv tre. Da syns jeg nesten at jeg må vekke henne senest halv fem for å få henne til å sove igjen til natta.

Hva ville dere gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sover hun om natta da?

 

min sover 11-12 timer om natta og to ganger ca 30 min om dagen...av og til litt mer men aldri mer enn to timer til sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om natta sover hun godt. Sovner mellom 20 og 21 og sover til ca 7.30 (med 1-2 amminger i løpet av natta).

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min sov 1-2 lurer på dagtid når han var på den alderen. Jenta mi sov minimum 2 lurer på dagtid på den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hun sikkert overtrøtt, for de trenger 2 lurer i den alderen! Start med å legge henne kl 19 istedetfor 21. Prøv å venn henne av med 1 av de 2 nattmåltidene, spiser ho braa om dagen kan du stenge matfatet til kl 5-6... Legg henne igjen 2 timer etter hun har stått opp på morgenen, og igjen når hun har vært våken i ca 3- 3 1/2 timer på dagtid.

 

Om hun er strålende blid hele dagen selvom hun ikke sover mer enn 1 dupp, da trenger hun det kanskje ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke noen storspiser, men det begynner å komme seg. Og de siste nettene har hun faktisk fått bare en gang. Kanskje jeg skal prøve å la henne sove inne den første luren, og trille tur på ettermiddagen heller.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sønnen min er 9 mnd i morgen... og de siste ukene har rutinene vært slik:

 

Våkner mellom 9.30 og 10. Våken til ca 11-11.15. Sover i 1.5 time... våken til 16 tiden og sover gjerne 1.5 t da. Legger seg mellom 20-21. Og sover hele natta.

 

Blir nok litt andre rutiner når han begynner i barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...