Gå til innhold

argh!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg sier til svigermor, ser du ikke at jeg har klipt henne da? (dattera vår)..

 

hun sier: å har du klipt henne nå? jeg gjorde jo det i forrigårs..

 

hun tok saksa i egne hender å klippet første stussen på ungen vår, jeg er så sint!

 

jeg trodde dette var logisk å spørre om først jeg.. eller at enten frisør eller mor/far er de første som klipper.. jeg som trodde jeg hadde klippet første "hårlokk" for å ta vare på.. men nei..

 

er vel sikkert bare jeg som overdriver,men alikevel... FAEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde be om å få første hårlokken, siden hun har snytt deg for denne. Så synes jeg du skal gi klar beskjed om at hun har gjort noe du ikke anser som riktig. Forklar hvorfor. Si også at den dagen første tanna løsner, skal foreldrene, og ikke besteforeldrene ta seg av det, dersom dette er mulig.

Trøst deg med at det er mange "første" som du kan glede deg over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun hadde tatt litt av luggen.. noe som jeg faktisk sa til samboeren min.. noe slikt: ser nesten ut som hun har fått klipt luggen sin før,men jeg tar sikkert feil..

 

uansett så er dette en prinsippsak fra min side..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14.34:

HELT ENIG! min svigermor snakker i tillegg til meg som om jeg skulle vært datteren hennes.. null respekt til meg som en mor=/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan egentlig den lokken jeg klippet,regnes som FØRSTE hårlokk? siden hun ikke laget en lokk liksom? er på gråten her..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. Babyhår er babyhår. om noen har tatt litt før er totalt betydningsløst.

Eldstejenta vår ble klippet på fødestua. Er vel ikke noe å bråke for.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt! Det er en grunn til at det lages sånne søte små sølvbokser med "min første hårlokk" inngravert. Det er noe helt spesielt med det. Du får ta den du har, nå som det ikke er annet å gjøre. Kjedelig med besteforeldre som bare tar styringa. Hun burde virkelig ha spurt før hun klippet håret til barnet. Tenk om dere allerede hadde bestilt frisørtime? Det er ikke lov å ta sjefsavgjørelser uten å høre med foreldrene først. Det blir som om barnehager plutselig begynnte med klipping. Spiller ingen rolle at hun er bestemor, hun har like liten rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs - spiller det noen rolle om det er klippet en stuss av håret før, fordi da blir det ikke første hårlokk? Jeg forstår ikke problemstillingen. Blir resten av håret - ikke lengre første babyhåret, fordi svigemor har stusset litt på luggen?

 

Jeg hadde vært glad hvis min svigemor hadde hatt mer kontakt med barnet mitt, det er viktig for barn å ha besteforeldre i livet sitt. Jeg synes så mange her inne overdimensjonerer problemer når det har noe med svigemor å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for støtte!! :D hva skal jeg si til henne nå da? hun aner fred og ingen fare.. men jeg må liksom si ifra at slik oppførsel vil jeg ha meg frabedt.. vet ikke hvordan jeg skal gjøre det..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er seriøs, tru det eller ei..

selv synes jeg hun tar for mye styringa over vårt barn.

hver gang vi er der, tar hun mer over foreldrerollen enn bestemor-rollen..

så vet ikke hva som er værst jeg..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er kanskje irriterende, men det er ikke "farlig" selv om du kan føle det som et overtramp.

 

Jeg synes selv at det er litt verre med besteforeldre som ikke viser interesse, og selv om jeg ikke kjenner din svigemor, så har jeg møtt andre slike damer, som er litt "forseg" og lett tar kontroll. Min erfaring er at de som regel mener det godt, og at det er deres måte å vise kjærlighet og omtanke på. Hvis man er vant til å ta ansvar for hus og heim, er det ikke alltid like lett å gi slipp på kontrollen, og la andre slippe til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kan jeg skjønne.. men ja, det er veldig irriterende..

jeg er jo glad for at hun viser interesse,men hun overdriver bare så mye hele tiden.. hun har 6 barnebarn,men er bare vårt barn som får supermye oppmerksomhet..men det virker som om det er bare vårt barn som blir satt pris på, siden hun er datter av hennes minste barn igjen.. som hun heller ikke kan gi slipp på..(min samboer)

 

lurer på om hun nesten ikke liker de andre barna, kom ikke engang i dåpen til ene barnebarnet for noen mnd siden, som bor et kvarter unna=/ ikke har hun kranglet med foreldrene heller..

 

hun har 3 barn.. de to første med en annen mann enn den hun er gift med nå. (faren til samboeren min)

 

dette har sikkert noe med saken å gjøre, men hun trenger vel ikke ta over foreldrerollen pga det?

 

vet jeg har sporet av noe veldig,men måtte bare få det ut :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette MÅ jo bare være et tulleinnlegg? Hvis ikke har du et noe forkvaklet syn på hva som er viktig her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er du ikke flink til å luke ut tulleinnlegg.

nei, jeg mener det.. er en grunn til at det selges min første hårlokk i sølv.. fordi at det er viktig for enkelte, som feks meg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig: Du har klippet en lokk av hennes første hår, og da blir det en "første hårlokk", for meg. Ingen grunn til å gå i fistel over en fillesak som dette.

 

Men jeg ville bedt mannen din om å snakke med svigermor om grenser for hva som er greit å ikke greit.

 

Jeg er enig i at det var totalt unødvendig og tankeløst av svigermor å klippe ditt barn uten å spørre om lov, men det har ingenting å si for om hårlokken er "første" eller ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet første hårlokk veldig tidlig, før svigermor hadde hatt henne alene. Pga. at det er typisk henne å gjøre en slik ting, noe hun VET jeg ikke vil. Så later hun som hun ikke skjønte at jeg ikke ville det, typisk! Er så lei av min for hun mener alt jeg gjør er feil. Selv om hun i utgangspunktet var enig, da skifter hun mening da hun ikke husker det hun har sakt før! Grrr

 

Nei, huff de bestemødre som ikke vte grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...