Gå til innhold

Baby på 2 uker som "står" på bena, er det tidlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og når hun ligger på ryggen på stellematta, så kan hun rulle seg over på siden og gripe ting. Er ikke dette fryktelig tidlig?

 

Dette er barn nummer 2, og den første var så treg med ALT, at jeg overhodet ikke vet hva som er vanlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det jeg trodde også. Men jenta snudde seg på siden på stellebordet, tok smokken sin og puttet den i munnen (riktignok feil vei da, men alikevel). Sto og så det med mine egne øyne, og jenta var nøyaktig 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun "står" på bena er en refleks som de vokser av seg og har ingenting med tidlig utvikling og gjøre. Det er noe alle babyer gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig tidlig ut! Spesielt siden babyer vanligvis ikke klarer å gripe noe bevisst før ca 3 mnd alder, fordi nervesystemet da har modnet nok til det. De fleste babyer ha en refleks som gjør at de står og går når de er helt små, men det har ingenting med styrke og kroppskontroll å gjøre.

 

Noen har ikke denne refleksen så sterkt, så jeg skjønner at du bli forvirret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde ikke la barnet ditt stå slik for mye.. Altså, ikke la det stå på vekta si mens du bare holder i hendene. Dette er skadelig for barnet.. Bare sånn at du vet det, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo nettopp det, at det høres veldig tidlig ut! Men så jo med mine egne øyne at hun snudde over på siden og grep smokken. Sikkert helt tilfeldig, men hun gjorde det noe fullt ut alikevel.

 

Lar henne ikke stå, og holder aldri i hendene. La bare merke til det et par ganger når jeg har løftet henne og holdt under armene, at hun selv har strukket benene ned og satt de mot lårene mine eller stellematta.

 

Min første gjorde aldri noe sånt, var suuuuuper treg og reiste seg ikke en gang før godt over året, så dette er veldig uvanlig for meg.

Trodde nyfødte bare lå der jeg, ikke rullet over på siden og tok ting!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er mulig når det gjelder babyer, det har i hvert fall jeg fått erfare.

 

Her begynte poden å snu seg fra mage til rygg da han var 5 uker gammel. Nei, det var ingen tilfeldighet, han kjempet seg skrikende rundt hver gang. Sinnatagg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...