Gå til innhold

Barnevogner og hodebry


HildeHL

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

 

Jeg vil anta at de fleste av dere har begynt å se litt rundt etter vogner, og kanskje også sliter litt med å finne den perfekte vognen.. i hvert fall har jeg det problemet. :P

 

Jeg har omsider funnet en vogn jeg kanskje kunne tenke meg (Emmaljunga Nitro City), men jeg stiller spørsmålstegn ved bruk i snø ettersom forhjulene er nokså små. Noen som har noen erfaringer på dette området med akkurat den vognen? Eller forslag til tilsvarende vogn med kanskje litt større hjul og/eller hjul som kan låses/skiftes ut til vinteren? Vognen har nemlig alle de kvaliteter jeg er på utkikk etter (bl.a. liten og lett å manøvrere, svingbare og punkteringsfrie fremhjul), så det er trist om det ikke er en god vogn på vinterføre (men hvilken vogn er vel det?!)

 

Takknemlig for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei

 

jeg har snakket med endel butikker som selger barnevogn pluss at jeg har mye erfaring fra barnehage der vi bruker barnevogn..

 

de små hjulene på emmaljunga Nitro city er ikke egnet for snø i det hele tatt. i flere butikker jeghar snakket med går de bort fra å ha den inne i sortimentet pga av at den funker best til asfalt og handlesenter. selv om hjulene kan låses skal ikke dette hjelpe nevneverdig. jeg bor selv på sørlandet å hadde tenkt å kjøpe tvilling utgaven av denne vognen. men etter besøk på 3 ulike barnebutikker fraråder de kjøp av den vognen. alle utenom barnashus her. men jeg må si at jeg opplever de som jobber på barnashus spes i arendal som svært lite oppdaterte å kunnskaps fattige på barnevogn fronten..

 

jeg har bestemt meg for teutonia vogn jeg da for den er også punkteringsfri å har store hjul i allefall på tvilling vognen som er låsbare..

 

hilsen

a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! :) Du bekreftet vel akkurat mine mistanker om at slike hjul ikke egner seg til snø. Bare virker så fristende med en vogn som det er lett å manøvrere på trange plasser nede i sentrum og på t-baner/i butikker. Har denne teutonia-vognen svingebare hjul? Hvilket firma fører denne vognen (aldri hørt om før)? :)

 

For å "trøste" deg, så har ikke jeg særlig høye tanker om betjeningen på BarnasHus her i Oslo heller, så når det kommer til vognkjøp har jeg store planer om å henvende meg andre steder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegvar faktisk innom den baby butikken ved ikea slependen der var de kjempeflinke til å vise frem ulike vogner å hadde masse kunnskap om dem. jeg tror jeg kjøper der bare av den grunnen

 

det er ganske mange som har teutonia men de er ikke like populære som emmaljunga el simo så man må bare se litt rundt i butikken. de hadde den der ved ikea å de har vanlig vogn her på barnashus i arendal.

 

vi venter tvillinger å da vil vi gjerne se å kjenne litt på vognen før man bestiller en til 12000 kr så var vi heldige å fikk se å prøve den der. skal innom igjen i helgen å teste den i bilen hehe. mye å tenke på

 

lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...