Gå til innhold

HJELP!!!!! Sterke smerter på undersiden av magen, hva kan det være og hva skal jeg gjøre???


Tusenbein08<3skrukketroll2010

Anbefalte innlegg

Har nå vært plaget med sterke smerter på undersiden av magen hver dag i 1 uke. Ligger som et belte ca 10 cm under navlen og brer seg ut på sidene. Er også veldig kvalm da disse smertene kommer. Trodde først di kom av bekkenløsningen, noe som legen sa da jeg hadde lignende smerter i uke 16. Har ikke hatt slike smerter siden da, men nå har di kommet tilbake. Er 22 uker på vei nå. Smertene forsterkes når jeg prøver å stå oppreist, eller gå. Må gå fremoverbøyd, for å klare å komme meg rundt. Og med en aktiv 2 åring er ikke dette lett.

Har bekkenløsning og konstante smerter i beina. Så begynner å bli temmelig frustrert nå.

Og disse smertene kan komme når som helst. Kan våkne med di å.

Er på ferie og veit ikke hva jeg skal gjøre.

Og gruer meg til hjemreisen alene med lillemann på fly. (sambo kjører bil)

Er også enormt svimmel, trøtt og har mye hodepine. Klarer ikke stå oppreist uten at det begynner å flimre for øynene, begynner å kald svette og får skikkelige skjelvinger. Og setter jeg meg ikke rett ned med en gang er jeg redd for å besvime.

Blodtrykket mitt er lavt. På kontroll for 4 uker siden var det på 100/60. Og har normalt et blodtrykk på 120/70. Jordmor sa jeg kunne være litt svimmel da, men ikke noe mer. Men jeg blir bare verre jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer.

 

Og veit ikke helt hva jeg skal gjøre, siden vi er på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal ta en tlf til legen og sjekke hva legen sier, er helt sikkert normalt i forhold til lavt BT, har hatt endel av det samme i andre svangerskap!

Men siden dere er på ferie er det godt å få noen ord fra legen og roet nervene litt!

Og ved lavt BT er det viktig å drikke nok vann! Hvis ikke blir man enda mer svimmel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...