Gå til innhold

Hvorfor tar ingen meg seriøst?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hele livet mitt har jeg hatt vanskelig for å bli tatt seriøst. Alle bare smiler av meg. Jeg har lenge vært veldig sjenert men i de siste årene har jeg kommet ut av skallet mitt. Jeg er nå 27år og enda er dette et problem. Det gjelder egentlig alt fra familie og venner til leger og folk jeg møter. Mange har kommentert at jeg ikke ser ut til å være mer en 16 år og har vanskelig med å tro meg når jeg sier jeg har skolebarn. Mange behandler meg som et barn. Jeg har opplevd mye i mitt liv og har mye livserfaring. Jeg er ingen naiv liten jentunge!

 

Jeg er en person som er veldig positiv og jeg vil tro lett og like. Jeg er ikke så glad i å diskutere men sier min mening. Jeg er vel litt konfliktsky men ikke når det gjelder. Jeg har respekt for andre mennesker og sårer ingen. Jeg føler at folk tror de kan overkjøre meg i alt fordi jeg bryr meg ikke.. men jeg gjør jo det!

 

Jeg roper aldri ulv, ulv. Jeg holder det heller for meg selv. Så hvorfor tar ingen meg alvorlig?

 

Noen som kjenner seg igjen? Noen tips og råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det helt likt! Og det er ganske frustrerende altså! Det gjør at jeg føler meg mindre verdt i forhold til andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er endel ting man kan gjøre selv også, feks se på hvordan man kler seg, hår og sminke. Noen små grep der kan være nok til å se mer profesjonell eller voksen ut.

Jeg var selv veldig ung mor, veldig søt, slank og hadde langt lyst hår, så mer ut som jeg var 16 enn 20år, men jeg kledde meg klassisk, skjorte, dressbukse/ skjørt, blazer, pums, oppsatt hår og diskrè sminke. Nå hadde jeg også en kontorjobb der et slikt antrekk var praktisk å bruke. Men også i fritiden kledde jeg meg mer voksent, kjøpte heller klær i feks merket Sand enn klær fra Bik Bok.

Det pussige er at jeg kler meg mindre voksent nå som jeg har tippet 30år enn jeg gjorde den gang, men så har jeg også en annen hverdag nå og trenger ikke jobbe for å bli tatt seriøst lengre. :-)

Husk det viktigste er hvordan man oppfører seg og hva man sier. Også mulig du tar feil, at du blir tatt seriøst men rett og slett mangler selvtillitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...