Gå til innhold

Aaaarg!! Mannen min jobber i en skikkelig neandertaler-bedrift når det kommer til permisjon utover pappakvoten!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir så irritert!! Han må dokumentere på at han har lov til å ta permisjon utover de 10 ukene, for sjefen trodde visst ikke på han!

 

Jadda, jadda, er jo ikke noe problem, henviste jo bare til nav.no, så det går jo i orden, men jeg ble bare så irritert!! Han må tåle skikkelig mye surmuling stakkars mannen min:(

 

Er så mye mer også, er tydelig at det ikke er populært med en pappa som skal ha nesten 5 måneder perm gitt!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heier på mannen din! Hurra!!

 

Han er tøff - ikke fordi han tar ut mer enn 10 uker pappaperm (noe jeg av erfaring ellers anbefaler til alle - da får du nemlig en mann som selv vet hvordan ungen hans "virker"), men fordi han tar opp kampen med en vanskelig arbeidsgiver. Det altfor mange menn som stikker halen mellom beina og ikke tørr så snart de møter motstand hos sjefen.

 

I likestilllingens navn, nå er det f*** meg mannfolka sin tur til å kjempe litt!

 

Heia mannen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud... Samboeren min fikk også reaksjoner da han skulle ha tre mnd pappaperm (på det tidspunktet var pappakvoten seks uker). Ikke spørsmål om han skulle få lov til det, eller om det var lov, men sjefen var helt himmelfallen - selve TANKEN å ta ut mer permisjon enn han "måtte" ta ut var visst rett og slett utenkelig. Han snakket om det i månedsvis etterpå, med ALLE. Heldigvis fikk samboeren min mye støtte fra de eldre kvinnelige ansatte, som ikke var redde for å si hva de mente til sjefen sin (noe min samboer ikke torte, han lot sjefen sin tro at det var JEG som tvang gjennom at han skulle ha lang permisjon, mens det i virkeligheten var han selv som ønsket det).

 

Det er nok alltid verst å være den første i en bedrift som velger lang pappaperm, men det er UTROLIG viktig at noen gjør det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kjempestolt av han! Han avskyr jo egentlig konflikter og kan nok ofte "gi" seg på jobben i mange situasjoner. Men akkurat her står han på sitt!!

 

Men hvordan kan man som sjef i år 2010 ikke vite det at mannen har LOV til å ta mer perm enn de lovpålagte ukene??

Er jo helt uhørt å måtte dokumentere dette, trodde dette var noe alle visste jeg.

Greit nok at de ikke liker det, men at de tror det ikke er lov?? Jeg synes det er rart.

 

Jeg har egentlig vært litt for at man selv må få lov til å fordele permukene mellom mor og far på egenhånd, men etter dette heller jeg nesten mot enda mer lovpålagt perm til far!!

Pokker ta disse grinebiterne av noen mannfolksjefer som tror vi lever i middelalderen fortsatt!

Jeg blir så irritert bare jeg tenker på det!!

 

*spise en sjokolade og roe meg ned litt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er et helt vanlig problem.

Her delte vi ikke selve foreldrepermen, men han søkte om ulønnet perm i tillegg til pappapermen, slik at han tilsamen kunne være hjemme i 6 mnd. Og det var ikke måte på hvor vanskelig det skulle være.

 

Jeg kontaktet til slutt LO og fikk en uttalelse fra dem angående retten til ulønnet permisjon pga barnepass, og da, sånn heeeelt plutselig, var det ok.

 

Dessverre ser det ut til at utrolig mange tror at pappa ikke er viktig for barnet, og at folk ikke har forståelse for at en far faktisk har like lyst til å være sammen med barna sine som moren har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det plutselig var helt greit når du kontaktet LO! Møkkafolk!!

Jeg jobber i et typisk kvinneyrke, og der var det selvfølgelig iiiiiingen problemer med at jeg var gravid eller skulle ha perm.

 

Håpløst at det skal være sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi vært hjemme med ett barn hver. Så han hadde 8 måneder permisjon fra sin jobb. Men de tok det selvsagt som en selvfølge at han skulle det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...