Gå til innhold

Ang. årlig lønnsøkning i permisjon !!! ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut i permisjon i januar 2009, var tilbake nå i februar. Vi går opp i lønn hvert år.. Men jeg har ikke blitt satt opp. Har samme lønn nå som jeg hadde i august 2008.

Er det riktig??

Skal jeg ikke få den årlige lønnsøkningen selvom jeg har vært i permisjon??

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har rett på det samme årlige tillegget som dine kollegaer har fått, selv om du har vært i permisjon.

Skrevet

Hvis du har tariffavtale skal du ha lønnsøkningen fra du begynner i jobb igjen. Hvis du ikke har det må du selv forhandle lønn hvert år, eller ta det arbeidsgiver tilbyr. Det er ikke en automatikk i at alle går opp i lønn hvert år.

Skrevet

Jobber du i offentlig eller privat sektor?

Jeg jobber i privat. Fikk heller ikke lønnsøkning mens jeg var i permisjon. Men da jeg kom tilbake fikk jeg et tillegg fra den datoen jeg begynte igjen.

Skrevet

Privat!

Jeg tok det opp med arbeidsgiver i dag.. Og hun visste heller ikke. Blir spennende å se hva de høyere opp sier!! Håper virkelig at det er en feil, og at jeg skulle fått lønnsøkning!!

Skrevet

Jeg jobber i privat sektor, og ble forbigått. Tror det er veldig vanlig, dessverre. Det er vel derfor det er så mye snakk om at kvinner sakker akterut lønnsmessig ved barnefødsler og permisjon...bra at du tar det opp med arbeidsgiver!

Skrevet

Det hadde jeg ikke funnet meg i nei. Du bør stå på krava, det er ikke rettferdig behandling. Hos oss er det standard å få lønna vurdert når man kommer tilbake fra permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...